Professorat interí

STEPV demana al nou govern que aplique la sentència i recupere els 5.000 llocs de treball retallats

El Sindicat fa una crida a la unitat del professorat interí per a lluitar per la recuperació i millora de les plantilles

diumenge 07 juny 2015 16:18 h

STEPV considera que tots els docents que han treballat en el sistema educatiu els darrers anys han de continuar treballant pròximament. I els que han perdut els seus llocs de treball han de recobrar-los de forma immediata. Per això cal recuperar les plantilles retallades aquests darrers cinc anys.

La recuperació i millora de les plantilles és l’única garantia que el conjunt de docents interins treballen pròximament

Aquesta situació és responsabilitat única i exclusiva de la Conselleria d’Educació i del govern valencià que han aplicat mesures duríssimes contra les plantilles de professorat aquests darrers cinc anys. La signatura de l’acord d’interins de 2013 ha empitjorat aquesta situació perquè ha creat diferents grups d’interins i els ha enfrontat, debilitant la unitat del col·lectiu, molt reivindicatiu de les seues condicions laborals des de sempre. I aquesta situació és responsabilitat de la Conselleria i dels sindicats signants de l’acord.
L’acord, per tant, no només és injust, sinó que, a més, ha introduït divisions en el professorat interí i intenta desviar l’atenció de la lluita més important per al conjunt del col·lectiu, que és la recuperació i millora de les plantilles, l’única garantia que el conjunt de docents interins que ha treballar abans i després de l’inici de les retallades ho continue fent a partir d’ara.
La Coordinadora de Professorat Interí va nàixer en juny de 2012, abans de conéixer que hi hauria un nou acord, precisament per a unificar el professorat interí, independentment de la seua procedència sindical, ideològica, etc., i per a lluitar contra les retallades de plantilles. Aquesta unitat s’ha de mantindre i cal continuar reclamant més i millor plantilles, l’única garantia que treballe el conjunt del professorat interí.
És per això que STEPV demana al nou govern que aplique la sentència i que recupere els 5.000 llocs de treball retallats aquests darrers anys. Cal reduir les ràtios, la càrrega lectiva del professorat, recuperar els llocs de primària retallats, tornar a habilitar o crear les unitats suprimides en infantil i primària per l’arranjament, recuperar els desdoblaments retallats en FP i secundària, cobrir les substitucions de manera immediata i no 15 dies després de la baixa, ampliar les hores de reducció lectiva dels equips directius i de les diverses coordinacions, i negociar unes noves plantilles en totes les etapes educatives que s’adapten a les necessitats reals dels centres educatius.
I a l’actual consellera en funcions, M. José Català, STEPV li exigeix que acate la sentència i l’aplique, igual que ha fet amb altres sentències que anul·laven normatives per motius similars, com la denúncia de l’acord de plantilles de secundària i FP i la imposició d’una ordre que el va substituir vulnerant el dret de negociació col·lectiva. Aquesta sentència, per contra, no es va recórrer, sinó que es va acatar sense problemes, a diferència de la sentència d’interins.
La pregunta és clara, doncs. Per què es presenta recurs contra la sentència d’interins i no contra la de les plantilles si ambdues anul·len les respectives normes per motius similars? Per a STEPV, la resposta és clara: la Conselleria en funcions vol acabar la seua gestió amb conflictes oberts amb la comunitat educativa, siga imposant un inici de curs el 3 de setembre, siga presentant recurs a la sentència d’interins. I condicionar el nou govern perquè gestione aquests assumptes.
La consellera en funcions hauria de reconèixer que la sentència anul·la tot l’acord, li imposa costos, i no té sentit recórrer-la perquè el pròxim govern ja ha anunciat que no pensa rebaremar el professorat interí en les pròximes oposicions.
Recórrer la sentència només posa de manifest una actitud antidemocràtica de la consellera d’Educació, que hauria d’estar pactant un traspàs de poders tranquil en lloc de continuar provocant a la comunitat eductiva amb propostes absurdes com començar el curs novament el 3 se setembre o no acatar la sentència sobre l’acord d’interins.
La consellera hauria d’atendre la demanda de STEPV de reunir-se urgentment per a tractar l’aplicació de la sentència de forma immediata.