Mobilitzacions

La Trobada de Plataformes Comarcals llança la campanya “L’educació que volem”

Dóna suport a les convocatòries de les Marxes de la Dignitat del 15 i 29 de novembre amb un bloc d’educació

Un moment de la reunió al Bonavista d'Ontinyent

diumenge 09 novembre 2014 16:28 h

Ahir es va reunir la Trobada de Plataformes Comarcals en el col·legi públic Bonavista d’Ontinyent. Entre els acords presos destaca la posada en marxa de la campanya “L’educació que volem” que consistirà en l’enviament d’un document als centres educatius sobre els eixos programàtics sobre el model educatiu perquè l’assumisquen els partits polítics en els seus programes electorals.

També s’ha acordat treballar una campanya d’informació i conscienciació sobre l’aplicació de les revàlides en 3r de Primària

La campanya es posarà en marxa en el mes de desembre i es demanarà a la comunitat educativa de cada centre (Claustre o assemblea de professorat, Consell Escolar i AMPA) que se sume al document per a ser presentat als partits polítics i que l’assumisquen. També es podran sumar al manifest les organitzacions de la comunitat educativa i de la societat en general.
El document anirà en la línia d’exigir la reversió de les retallades en l’educació que hem patit aquests anys, la potenciació de l’ensenyament en valencià, la derogació de la LOMQE i la negociació d’una nova llei educativa basada en els principis d’una educació universal i gratuïta, pública, de qualitat, laica, inclusiva, democràtica, en valencià i garant de la igualtat d’oportunitats.
Tampoc no s’ha descartat la convocatòria de noves mobilitzacions a partir de gener per continuar denunciant les nefastes polítiques educatives del govern valencià i espanyol, ni tampoc es descarta proposar a la comunitat educativa la convocatòria d’una nova jornada de vaga en el sector.
A més, la Trobada de Plataformes Comarcals ha acordat donar suport a les convocatòries de les Marxes de la Dignitat per al 15 i 29 de novembre. El dia 15 està previst que diverses columnes arriben a la ciutat de València i es manifesten pel centre de la ciutat. La Plataforma s’afegirà a una d’aquestes columnes el dia 15 des d’Aldaia i constituirà un bloc educatiu en les marxes.
D’altra banda, també s’ha acordat treballar una campanya d’informació i conscienciació en els centres sobre l’aplicació de la LOMQE i, especialment, sobre les revàlides que aquest curs està previst que s’apliquen en 3r de Primària.