Meses de negociació

La Conselleria es compromet a fer un pla diagnòstic sobre la climatologia dels centres educatius

La Conselleria ha convocat una Mesa Sectorial aquest matí en atenció a la petició de STEPV d’abordar la problemàtica climatològica dels centres educatius

Un moment de la concentració de la Plataforma aquest matí a Conselleria

dijous 04 setembre 2025 16:14 h

A la Mesa Sectorial han assistit el Director General de Personal, Pablo Ortega, el Director General d’Infraestructures Educatives, José Maria Larena, i el Subdirector d’Infraestructures Educatives, Román Grisolía.

La convocatòria de la Mesa respon a la petició que va realitzar STEPV abans de l’estiu per tractar la situació dels centres educatius, que anava acompanyada d’una proposta de Pla per reduir l’impacte de les altes temperatures en els centres educatius, una proposta que es va presentar a la Conselleria en 2023.
En aquesta proposta el Sindicat planteja una bateria de propostes per millorar la climatologia dels centres educatius, començant per una diagnosi de la situació de cada centre i un pla per aconseguir una escola segura davant la situació de canvi climàtic.

La Conselleria ha informat que des d’abril de 2023 existeix una circular sobre condicions de confort tèrmic en els centres educatius que dona pautes als centres sobre mesures que poden aplicar i que actualment també s’estan aplicant mesures. També ha informat que estan en la Fase II del Pla 0 de panell fotovoltaics als instituts de secundària.

Però ha coincidit amb el Sindicat que cal un treball de diagnosi de la situació en cada centre educatiu per buscar solucions a les situacions que presente cada centre i ha justificat que encara no s’ha pogut treballar en el pla per les urgències derivades de la dana, però s’ha compromés a dur a terme aquest treball.

STEPV ha proposat també que es donen instruccions clares als centres educatius sobre com actuar dilluns que ve, dia de començament de l’activitat lectiva, en cas que les temperatures superen el màxim recomanat en la llei de prevenció de riscos laborals (27º). També ha proposat un grup de treball per a fer el seguiment de l’adequació de les infraestructures educatives.
A més, ja en el torn obert, STEPV ha criticat la situació d’alguns centres afectats per la dana que presenten greus deficiències encara davant l’inici del curs o que encara no tenen acabades les obres o les instal·lacions de les aules prefabricades.

Finalment, el Sindicat ha recordat que hi ha un requeriment d’Inspecció de Treball, a instàncies de STEPV, amb 9 mesures que la Conselleria ha de posar en marxa i que el Sindicat no té constància que s’estiguen duent a terme, ja que una d’aquestes era informar els sindicats de l’evolució de la situació dels centres, un fet que no s’ha produït encara.

Concentració de la Plataforma per l’Ensenyament Públic
Prèviament a la Mesa, representants de la Plataforma per l’Ensenyament Públic s’han concentrat a la porta de la Conselleria per exigir millores en l’ensenyament, acabar amb les retallades en FP i en altres etapes i solucions als centres afectats per la dana.

 

Etiquetat com a


Comentaris

Encara no hi ha comentaris per a aquesta entrada.

Comenta

Has d'estar registrat per a deixar comentaris.


  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR