Professorat interí

El professorat interí no haurà de presentar, finalment, la història clínica completa

En l’informe, només hi haurà de constar que és apte per a impartir docència, com fins ara.

dimarts 23 octubre 2012 17:18 h

Aquest matí s’ha celebrat la reunió de la Comissió de Seguiment de l’Acord de Professorat Interí, entre els sindicats i la Conselleria d’Educació. STEPV ha demanat explicacions sobre l’exigència de presentar la història clínica electrònica (SIA) en les noves contractacions. La Conselleria ha explicat que és una demanda de Sanitat i, a instàncies d’STEPV, s’ha compromés a explicar en la web que no cal que hi consten totes les dades de l’historial clínic sinó només que el professorat és apte per a impartir docència, com fins ara.

STEPV també ha demanat explicacions pel retard en la cobertuta de moltes places vacants a l’inici de curs

D’aquesta manera, el professorat interí, a l’hora de sol·licitar el SIA pot demanar que no hi conste l’historial complet per a protegir les seues dades de caràcter personal i privat.
El Sindicat també ha demanat que no s’exigisca tota la quantitat de certificats i documentació que han de presentar per a incorporar-se al centre, sinó només els imprescindibles per a donar-se d’alta en nòmina i estalviar tràmits i pèrdues de temps. Sobre això, la Conselleria ha explicat que és una exigència d’intervenció econòmica i s’han compromés a elaborar un arxiu digital amb tota la documentació perquè, en pròximes convocatòries, el professorat que haja prestat serveis no haja de presentar-ho tot de nou.
Altres aspectes que ha plantejat el Sindicat en la reunió han sigut explicacions pel retard en la cobertura de moltes places vacants a l’inici de curs. La Conselleria ha reconegut problemes per cobrir les places de mestres en primer cicle d’ESO i ha afirmat que s’estan cobrint les baixes a bon ritme. Tanmateix ha demanat als sindicats que presentem tots els casos de places que no s’han cobert per accelerar el procediment.
Finalment, la Conselleria ha explicat als sindicats el nou procediment telemàtic de substitucions contínues que es vol començar a aplicar a partir del 29 d’octubre, en un primer moment en fase de proves fins que es confirme que funciona correctament. STEPV convocarà assemblees informatives per explicar aquest nou procediment.