Professorat interí

El Ministeri pretén imposar un barem comú per a tots els concurs de mèrits de tots els territoris

El Ministeri confirma amb un escrit que el barem del RD 276/2007 no es pot “variar”

dijous 12 maig 2022 17:07 h

Els sindicats han rebut una nota aclaratòria sobre com s’ha d’articular el procediment de coordinació entre territoris i Ministeri en què afirma que el barem de mèrits no es pot modificar

STEPV convocarà una assemblea dilluns que ve per a tractar aquesta qüestió

S’interpreta, per tant, que la proposta de barem que ha concretat en el document que hem adjuntat en la notícia anterior serà comuna a tots els territoris i que les autonomies no podran afegir mèrits propis.
Això és una greu ingerència a la nostra autonomia i podrà comportar un transvasament de personal d’uns territoris a uns altres si les autonomies no tenen capacitat d’aportar mèrits propis, com en el nostre cas la capacitació en valencià o el diploma de mestre. Igualment, queden fora de la proposta els coneixement d’idiomes o les publicacions i mèrits artístics, entre altres aspectes, que formen part dels nostres barems de mèrits en les oposicions dels darrers anys.
El Sindicat ha sol·licitat a la Conselleria d’Educació una Mesa Sectorial urgent perquè aclarisca quina postura té respecte a aquesta imposició uniformitzadora del Ministeri i traslladar-li la nostra més rotunda oposició a la unificació del barem de mèrits.
STEPV convocarà una assemblea dilluns que ve per a tractar aquesta qüestió (l’enllaç el farem arribar pròximament) i acordar les mobilitzacions necessàries per tal d’impedir que aquesta proposta vaja endavant.

Enllacem ací la nota aclaratòria del Ministeri