Professorat interí

La PECEPI insisteix en la necessitat d’establir processos de consolidació del professorat interí

Imatge de la PECEPI poc abans de començar la reunió divendres passat

dilluns 09 setembre 2019 10:34 h

Després d’analitzar la situació del professorat interí en els diferents territoris de l’estat després de les recents oposicions la PECEPI contínua concloent que el sistema de concurs oposició no garanteix l’estabilitat del col·lectiu com s’ha comprovat en els diferents territoris de l’estat. Per açò, la PECEPI insisteix en la necessitat de modificar el Reial decret 276/2007 d’ingrés en la funció pública docent per a incorporar l’accés diferenciat i l’article 61.6 del TREBEP per a permetre un procés extraordinari de consolidació (ingrés per barem de mèrits) en aquest període d’oposicions massives en tots els territoris.

La PECEPI insisteix en la petició de reunió amb la Ministra d’Educació, Isabel Celaá

Així, es va acordar insistir en la petició de reunió amb la Ministra d’Educació, Isabel Celaá, per a atendre la proposta d’establir processos de consolidació del professorat interí en la normativa educativa i evitar així que qui no supere les proves d’oposició es veja en el carrer, com així ha ocorregut en diferents especialitats i cossos.
La PECEPI ja va sol·licitar una reunió amb la Ministra el curs passat, que encara no ha sigut atesa i tornarà a sol·licitar-la perquè escolte les peticions del professorat interí.
D’altra banda, en la reunió també es va tractar l’esperada sentència del Tribunal de Justícia Europeu i les possibles conseqüències sobre el col·lectiu, que podrien obrir una via de negociació amb el Ministeri si es determina que les oposicions massives no són la fórmula per a combatre la situació de frau de llei en què es troba el col·lectiu.
Finalment, la PECEPI fa una nova crida a la unitat del professorat interí perquè treballe conjuntament en el mateix objectiu i conjuminar esforços en aqueixa adreça.

pecepi consolidació