Votàrem i votarem

Convoquem el professorat a mobilitzar-se en la jornada electoral i a no deixar passar l’ocasió d’expressar amb el vot la disconformitat amb les retallades, la LOMQE i una deriva cap a la precarietat de l’escola pública i de les persones que hi treballen

19 / 11 / 2014 | STEPV eleccions sindicals eleccions 2014
Ara fa quatre anys, l’Administració i tots els sindicats de l’ensenyament, per iniciativa de STEPV, van acordar que hi hauria una mesa electoral en cada centre de treball. Era una mesura barata de fomentar la participació. I una forma d’apoderar els i les representants dels treballadors i treballadores, perquè una alta participació els atorga una legitimitat extra. Un suport contundent del professorat a la seua representació sindical intimida més en una negociació que un suport menor. Enguany només STEPV i ANPE han estat d’acord a repetir l’experiència de 2010 en les properes eleccions del 4 de desembre: una mesa per centre que evite haver-se de desplaçar, a vegades a una altra localitat, a exercir el dret de vot.

Possiblement per això, perquè pot debilitar la posició sindical en cas de registrar-se una baixa participació, a l’Administració se li ha obert el cel amb la proposta de CCOO, amb el suport de UGT i CSIF, de limitar al màxim les meses electorals.

Descartada la possibilitat de mesa per centre, la Conselleria ha decidit, a més, suprimir la vesprada lliure per a anar a votar, com teníem en els procediments electorals anteriors a 2010. És a dir,  el professorat que s’haja de desplaçar a votar “disposarà de permís retribuït pel temps imprescindible (..). Aquest permís el determinarà la direcció del centre, atenent les necessitats d’organització de les activitats escolars”. Tenint en compte que la immensa majoria de les meses electorals estan en instituts, correspon als centres d’infantil i primària desplaçar-se, i dependrà de la direcció de cada centre que autoritzarà en quin moment poden fer-ho dins de la jornada laboral. També suposa que les direccions dels centres hauran de decidir que l’alumnat es quede sense una part important del professorat que s’haja de desplaçar, en alguns casos més de 30 quilòmetres, fet que augmenta el risc de desatenció.

Això significa limitar encara més el dret a l’exercici del vot del professorat i comporta descarregar en la direcció del centre la responsabilitat de decidir en quin moment permet a cada docent anar a votar. Complica la vida al professorat, als equips directius i a l’alumnat.

En els seus càlculs, posar dificultats per a exercir el dret de vot pot dissuadir el professorat a exercir-lo. Deuen pensar que així debiliten el sindicat que s’ha oposat a les seues polítiques de retallades, de privatització i de desregulació laboral. En realitat, aquest nou atac busca debilitar el poder de contestació d’un professorat que cal castigar perquè planta cara, no es resigna i no perd l’ocasió d’explicar al govern que no vol més retallades, que estem farts de pagar amb els nostres sous i amb l’empitjorament de les nostres condicions de treball i de l’escola pública el que s’ha malbaratat en rescats bancaris i en corrupció.

Per això, convoquem el professorat a mobilitzar-se en la jornada electoral i a no deixar passar l’ocasió d’expressar amb el vot la disconformitat amb les retallades, la LOMQE i una deriva cap a la precarietat de l’escola pública i de les persones que hi treballen.