Arranjament escolar

STEPV valora positivament la baixada de la ràtio en Infantil 3 anys en algunes localitats

Aquest dimarts 17 s’ha tractat en Comissió de Seguiment concertada l’Ordre que fixa el nombre màxim d’alumnat en el nivell d’infantil 3 anys pel qual es regula la ràtio a 23 alumnes en algunes localitats del PV.

dimarts 17 abril 2018 23:58 h

Segons ha explicat el Director General de Personal i Centres, Ximo Carrión, s’ha fet atenent el criteri de la baixa natalitat que porten patint aquests municipis des de fa uns anys i que apareixen en l’annex de l’ordre.

El sindicat ha valorat positivament la iniciativa de la reducció de la ràtio en infantil a 23 alumnes. La baixada de la ràtio és una mesura per millorar la qualitat educativa en els centres i per tant entenem que és positiva, a més STEPV-Iv ha demanat que aquest criteri es faça extensible de manera gradual a la resta de municipis del PV independentment de la natalitat, sol·licitant prèviament de la Conselleria un estudi demogràfic per saber realment les dades concretes en cada localitat del PV, i no sols de les que estan patint una minva. Per poder així analitzar-les a priori en sessió de Comissió Seguiment abans que isca l’arranjament escolar definitiu.

Des del Sindicat considerem que aquest estudi, encara que necessàriament s’ha d’actualitzar any rere any, ajudarà a fer una primera previsió en l’arranjament escolar dels centres.

El Director General ha pres nota i estudiaran la viabilitat de la demanda feta pel sindicat.

En el torn obert de paraula STEPV-Iv ha preguntat quan facilitaran als centres l’arranjament provisional en centres concertats, atés que l’arranjament provisional de pública es va enviar fa 15 dies. Ens ha contestat que estan encara elaborant-lo i només el tinguen acabat l’enviaran als centres.

Per altra banda, hem sol·licitat novament explicacions de com està la situació en la Conselleria d’Hisenda de l’Ordre de Pagament Delegat -recordem que aquesta ordre està bloquejada en Hisenda pel tema de la paga d’antiguitat-. Segons ha explicat Ximo Carrión, no hi ha novetats al respecte i la situació continua igual.

Des del Sindicat hem insistit en què la Conselleria d’Educació ha de posar tots els mitjans necessaris per revertir la situació a favor dels treballaders i treballadores dels centres concertats, i desbloquejar aquesta situació en Hisenda.