Polítiques educatives

STEPV reforça el seu compromís amb l’educació en l’Escola de Tardor

El Sindicat ret homenatge als docents jubilats, fundadors del sindicalisme en l’ensenyament al País Valencià

Foto de grup de l'Escola de Tardor

diumenge 28 setembre 2014 17:15 h

Els dies 26 i 27 de setembre ha tingut lloc l’Escola de Tardor de STEPV a Énguera. Les diferents ponències i tallers han girat al voltant del model d’escola que volem i de les tasques a fer davant les eleccions sindicals del pròxim 4 de desembre en l’ensenyament públic (universitari i no universitari) i en la privada-concertada durant tot el curs.

Així, en la primera taula redona “L’escola que volem, l’escola que necessitem”, M. Àngeles Llorente (MRP) i Rosa Cañadell (USTEC-STES) van analitzar la situació actual de l’ensenyament, les polítiques neoliberals que s’hi estan aplicant i les conseqüències que tindrà l’aplicació de la LOMQE i van apostar per la necessitat que els docents i la comunitat educativa en general s’impliquen en el rebuig a aquestes polítiques i en la construcció d’un model d’escola participatiu, democràtic i emancipador.
En el taller “Les línies del programa”, Beatriu Cardona i Marc Candela, ambdós del Secretariat Nacional de STEPV, van treballar la situació actual del Sindicat per a fer front a les eleccions i els eixos de treball de la campanya. Aquest taller va anar complementat per un altre sobre el paper d’apoderats i interventors en les meses electorals a càrrec de Juan Miguel Muñoz, d’Intersindical Valenciana. Tancaven les ponències Laura Biosca i Antoni Piera, membres de la Junta de Personal Docent no universitària de València amb un nou taller sobre les tasques que pot fer l’afiliació en els centres educatius per fer arribar a tot el claustre les propostes del Sindicat i la informació sobre tot el que afecta els docents.
L’Escola també va tindre un moment emotiu, amb l’homenatge a les persones afiliades que s’han jubilat recentment, ja que pertanyen a la generació que va obrir el sindicalisme a l’ensenyament en els anys 70 i van fundar el Sindicat.
jubilats
L’Escola de Tardor d’STEPV ha servit per a reforçar el compromís del Sindicat amb l’educació, amb la millora de les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l’ensenyament, amb la lluita contra les polítiques del govern valencià i espanyol contra l’ensenyament, i amb l’aposta clara i decidida d’un canvi en totes les esferes de l’ensenyament.

escola sindical