Retallades

STEPV presenta recurs contra el decret i l’ordre de sexennis

El Sindicat posa en marxa una campanya de reclamacions pel no reconeixement dels sexennis en aplicació de la nova ordre

dimarts 04 novembre 2014 17:42 h

Diverses sentències guanyades en el Tribunal Suprem per STEPV avalen el cobrament dels sexennis per al professorat interí. Aquest argument va ser esgrimit en la Mesa Sectorial del passat 7 de maig per tal que, en el nou decret de sexennis publicat el passat mes de juliol, es contemplara també el professorat interí. La Conselleria s’hi va negar.

Alguns sindicats reclamen a un mes de les eleccions sindicals que els interins cobren els sexennis però no en la Mesa Sectorial

Recordem que tant el decret com l’ordre de sexennis que es van negociar en aquella mesa sectorial partien d’un acord previ, pactat entre la resta de sindicats i l’administració durant les vacances de Pasqua i en el marc de la comissió de seguiment de l’acord de sexennis de 1993, que STEPV no va signar i que, per cert, no s’havia reunit des d’aleshores. Cap altre sindicat va pressionar perquè s’inclogués el professorat interí en el decret, malgrat que ara, alguns sindicats firmants de l’acord que avala el nou decret, exigeixen que el professorat interí cobre els sexennis.
Curiosament a un mes de les eleccions sindicals, llancen aquest missatge als docents interins als quals han col·laborat a castigar amb la signatura de l’acord nefast de professorat interí. Potser pretenen atreure el vot d’aquest professorat amb campanyes buides de contingut i estèrils, perquè no han defensat el dret del professorat interí a cobrar els sexennis on tocava i quan tocava, és a dir, en la Mesa Sectorial en què es va discutir el nou decret.
En aquella mesa sectorial es va negociar també l’ordre que regula les activitats de formació vàlides per als sexennis. L’ordre limita el reconeixement de les activitats de millora de la qualitat de l’ensenyament, que inclou les activitats extraescolars, a 10 crèdits cada sis anys. Anteriorment, aquestes activitats computaven 20 crèdits anuals. Per tant, hi ha professorat que, atenent la normativa anterior tenia els 100 crèdits exigits per al reconeixement del sexenni, però amb la nova ordre de juliol, s’ha trobat amb la sorpresa desagradable que no té els 100 crèdits.
STEPV ja va proposar en la Mesa Sectorial que s’afegira una disposició transitòria que reconeguera aquestes activitats d’acord amb el criteri anterior per tal que cap docent es veiés afectat, però la Conselleria s’hi va negar.
Per tot això, STEPV ha presentat sengles recursos, contra el decret de sexennis per no reconéixer el professorat interí, i contra l’ordre de sexennis per discriminar el professorat.
A més, el Sindicat ha posat en marxa una campanya perquè el professorat funcionari de carrera afectat negativament per la nova ordre de sexennis puga reclamar els seus drets, que es pot consultar en aquest enllaç.