Professorat interí

STEPV no signa l’acord de professorat interí

L’acord suposa l’expulsió de més de 5200 interins

STEPV informa de la Mesa Sectorial al professorat concentrat

dimecres 03 abril 2013 18:00 h

STEPV, AFID i la Coordinadora de Professorat Interí (CPI) han valorat negativament aquest acord ja que és la primera vegada en la història que s’acorda en mesa sectorial la substitució d’uns treballadors -que porten anys en el sistema públic i que han mostrat la seua validesa- per uns altres.

L’assemblea de professorat interí rebutja la signatura de l’acord i proposa un calendari de mobilitzacions per als pròxims dies

La Generalitat Valenciana és la primera de tot l’estat que aplica aquestes mesures que suposen una desregularització i un trencament dels acords signats per tots els sindicats i la conselleria en els ultims 30 anys. Les novetats incorporades al tercer esborrany són insuficients i no resolen la continuïtat en les borses de millers de persones perquè continuen rebaremant la majoria del professorat interí i, per tant, condemnaran a l’atur a una part molt important del col·lectiu.
La Conselleria ha presentat un tercer document forçada per la mobilització del professorat interí. Malgrat açò, les modificacions han estat valorades com a insuficients tant per STEPV i AFID com per les assemblees realitzades amb el professorat interí.
En el document presentat aquest matí, s’amplia mínimament les persones que podran mantindre la seua posició en la borsa. No seran rebaremats en el cas del cos de mestres, els professionals amb serveis prestats abans de 1994, i en la resta de cossos fins a 1995. Això deixaria fora de la rebaremació uns 1.400 docents. També han comunicat que en 2014 no hi haurà oferta pública d’ocupació i s’acumularà a 2015.
En conéixer la proposta STEPV, AFID i la Coordinadora de Professorat Interí l’han explicat al col·lectiu de centenars de persones concentrades a l’entrada de la Conselleria que també l’ha rebutjada de ple.
STEPV no ha signat perquè trenca un criteri fonamental: el manteniment de l’actual ordenació de les borses tal i com es va ratificar novament en l’acord de 2010, signat per tots els sindicats i per la Conselleria.
Per al Sindicat, és inacceptable que professionals amb una experiència demostrada durant anys siga acomiadada. A més, tampoc garanteix la creació de llocs de treball en un moment de retallades en el sector educatiu des de 2010.
STEPV considera injustificada la signatura d’aquest acord per part dels altres sindicats. Un acord que no compta amb el suport de la majoria de la comunitat educativa tal i com s’ha fet palés amb el suport social i polític que han tingut els 6 dies de vaga del professorat interí, així com la resta de mobilitzacions.
L’assemblea celebrada a les portes de la Conselleria d’Educació ha decidit de forma unànime rebutjar la signatura del acord i un calendari de mobilitzacions per als pròxims dies:
- Concentració divendres 5 d’abril al Palau de la Generalitat a València, a les 11h
- Manifestació dissabte 13 d’abril per una escola pública i de qualitat: ni retallades ni rebaremació de les borses, que tindrà lloc a Elx, València i Castelló i a la qual fem una crida de tota la comunitat educativa (professorat interí, funcionariat de carrera, pares i mares,...) perquè participe massivament en aquestes manifestacions.
- Assemblees de professorat els dies 9, 10 i 11 en totes les comarques del País.
STEPV, AFID i CPI valora positivament la lluita realitzada fins ara en defensa de la dignitat del professorat interí i anima a tota la comunitat educativa a participar en totes les properes mobilitzacions.

Consulta el nou esborrany d’acord ací

Alicia Marti Climent

04 abril 2013 / 18:54 h

La lluita continua! No ens aturaran. Portarem als tribunals la denúncia de l’anterior acord d’interins per part de la Conselleria i també denunciarem el nou document que suposa l’expulsió de milers d’interins. Pel manteniment de les borses actuals, no a la rebaremació! I demà, divendres 3 d’abril, a les 11h concentració davant el Palau de la Generalitat Valenciana a València.