Dignitat del professorat

STEPV insta al PP a retirar la campanya “No + adoctrinamiento en las aulas”

El Sindicat considera inadmissible la persecució a les escoles i al professorat valencià

divendres 04 maig 2018 17:22 h

El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià – Intersindical Valenciana (STEPV-Iv) considera la campanya llançada pel Partit Popular un atac a la professionalitat del professorat, a l’article 20 de la Constitució Espanyola que reconeix la llibertat de càtedra i a la convivència democràtica dels centres docents i de la societat valenciana. Per aquest motiu, el Sindicat exigeix la retirada d’una campanya més pròpia de règims autoritaris que d’una societat moderna, avançada i democràtica com la valenciana.

La campanya pretén fer un ús partidista de l’ensenyament i de la llengua

STEPV denuncia que aquesta actuació del PP que no és nova, en 2013 va ser #quenotelien i, més recentment, en desembre de 2017 una nova campanya contra “elements catalanistes a les aules”; pretén fer un ús partidista de l’ensenyament i de la llengua, en un moment en què les enquestes situen el PP en una situació de retrocés important, i tapar els nombrosos casos de corrupció que afecten dirigents del partit.

El Sindicat, que no permetrà cap agressió envers el professorat o les escoles valencianes per part de cap partit o entitat, posa els seus serveis jurídics a disposició de qualsevol persona de la Comunitat Educativa que siga atacada. A més, els seus serveis jurídics estan estudiant les actuacions jurídiques pertinents per frenar aquesta nova campanya que, sense cap dubte, incita a la violència i l’odi. Per altra part, STEPV demana el Consell de la Generalitat Valenciana que pose al servei del professorat l’Advocacia de la Generalitat davant de qualsevol denúncia o agressió.

STEPV també vol denunciar que va ser durant l’etapa de govern del PP quan es van produir grans retallades de plantilles, salaris, condicions laborals i inversions en educació i un control polític i ideològic del sistema educatiu estatal i valencià amb actuacions com el boicot a l’impartició d’Educació per la Ciutadania, els expedients a professorat per exercir la llibertat de càtedra o d’expressió o el control de la inspecció educativa separant del servei a tota una promoció emprant una estratagema legal. Uns fets que haurien de fer reflexionar la societat valenciana sobre quins són els veritables motius d’aquesta campanya que no té res a veure ni amb l’interés general ni amb la millora del sistema educatiu valencià sinó en usar de manera detestable l’educació valenciana per guanyar vots.

Finalment, des del Sindicat es vol reconéixer la magnífica tasca que està fent el professorat valencià i la comunitat educativa per avançar envers un ensenyament de qualitat, inclusiu, plural, democràtic, cohesionador i integrador i per construir una societat valenciana més lliure, justa i moderna.

Federico Zaragoza Alberich

04 maig 2018 / 20:47 h

Impecable. El sindicat, con siempre, defén els drets atacats del professorat, com ha de ser. Gràcies, STEPV.