Polítiques educatives

STEPV i Compromís es reuneixen per analitzar la situació de l’ensenyament valencià

Un moment de la reunió entre STEPV i Compromís

dilluns 24 novembre 2014 16:21 h

Una representació del Sindicat formada per Marc Candela, Vicent Maurí i Lola Navarro s’ha reunit amb el diputat de Compromís Josep Maria Panyella per analitzar la situació que travessa l’educació al País Valencià. Totes dues organizacions coincideixen en la crítica a les polítiques educatives del govern valencià. Unes polítiques que han suposat una retallada de la plantilla, de les prestacions a les famílies, una involució en l’ensenyament del valencià i un dèficit d’infrestructures educatives.

Les dues entitats aposten per treballar perquè no s’aplique la LOMQE i un compromís per derogar-la en la propera legislatura

A més, Compromís i STEPV rebutgen la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) per suposar una invasió de competències en materia educativa i per potenciar una educació segregadora, elitista, mercantilista i antivalenciana. En eixe sentit, s’aposta per buscar fòrmules que impedesquen la seua aplicació als centres docents i un compromís per derogar-la en la propera legislatura.
També defensen un compromís social per l’educació que avance cap una escola com centre de la societat, una escola oberta, des de l’Educació Infantil fins la Universitat, on el conjunt de la Comunitat Educativa tinga capacitat de decisió en tots els assumptes que estiguen relacionats amb l’educació.
Finalment, Compromís i STEPV aposten per continuar col·laborant en diverses iniciatives per avançar cap un model d’escola valenciana, pública i de qualitat i per la millora de les condicions laborals de la gent que hi treballa.

lomqe educació