Arranjament escolar

STEPV es reuneix amb la Conselleria i exigeix la reversió de les unitats retallades

Representants del Sindicat han participat en la concentració de les escoles afectades en la Direcció Territorial de València

Beatriu Cardona, membre de STEPV i presidenta de la Junta de Personal Docent de València, en la concentració de les AMPA de Burjassot

dilluns 02 juliol 2018 15:05 h

Com ja vam anunciar divendres passat, en rebre informació de diversos centres d’infantil i primària que acabaven de rebre la comunicació de Conselleria que suprimiran unitats per al curs que ve, STEPV s’ha presentat en Conselleria i s’ha reunit amb els responsables de planificació (el Director General de Política Educativa estava avui a Alacant) per a demanar explicacions i exigir la reversió d’aquestes mesures.

El Sindicat ha fet la proposta de mantindre aquestes unitats per tal de no perdre professorat (almenys 2 per centre queden suprimits o desplaçats). O, com a mínim, que es recupere aquest professorat mitjançant els recursos del PAM (Pla d’Actuació per a la Millora), com passa en altres centres en què l’aplicació del plurilingüisme ha provocat la supressió d’unitats.
La Conselleria s’ha compromés a estudiar la proposta i a donar una resposta el més prompte possible al Sindicat.
Després de la reunió en Conselleria, els representants de STEPV s’han traslladat a la Direcció Territorial d’Educació de València on estaven concentrats pares i mares de les escoles afectades de Burjassot i s’ha informat del contingut de la reunió. Durant tot el matí, STEPV ha estat en contacte amb FAMPA València que també està preocupada per la situació d’aquests centres. Les dues entitats estan treballant conjuntament per a revertir aquestes supressions el més prompte possible.
Per la informació que tenim, aquestes retallades afecten centres de localitats com Burjassot, Paterna, Alaquàs, Montcada, Picassent, Gandia, etc.
El Sindicat demana als centres educatius que tinguen aquesta comunicació que ens ho facen saber de forma immediata per a exigir a la Conselleria d’Educació que mantinga les unitats en aquests centres i no desplace o suprimisca el professorat, tal i com es va comprometre.