Universitats públiques

El Sindicat ha traslladat les principals reivindicacions del PAS i del PDI

Un moment de la reunió del passat 31 de gener

dijous 01 febrer 2018 09:54 h

El 31 de gener una delegació de STEPV, formada per membres de la secció sindical de la UVEG i del Secretariat Nacional del Sindicat, es van reunir amb la candidata a rectora, Mavi Mestre i membres del seu equip.

Durant la reunió, STEPV li ha traslladat les principals reivindicacions sobre les condicions laborals del PAS i del PDI de la Universitat. Per al PAS, el Sindicat ha reclamat mesures d’estabilització del personal, la carrera professional del PAS funcionari interí i laboral temporal, també mesures de promoció, reversió de l’externalització i, en tot cas, equiparació  de les condicions laborals amb el personal propi, millores en la conciliació de la vida laboral i familiar, reduccions de jornada per a majors de 60 anys, millores en les condicions laborals del personal de les fundacions i de Centre d’idiomes, entre altres qüestions. Per al PDI, les reivindicacions s’han centrat en millorar els accessos a la titularitat, impulsar el reconeixement públic del PDI, també millores en la conciliació de la vida laboral i familiar, més previsió en la planificació de l’escola de doctorat, estabilització dels investigadors joves, un pla més ambiciós en la innovació docent, entre altres qüestions.
També s’ha abordat la problemàtica del professorat associat, que està duent a terme una vaga indefinida per a exigir millores en les seues condicions laborals convocats per la Plataforma de Professorat Associat de la UVEG. En eixe sentit, tant STEPV com la candidata Mavi Mestre han coincidit en què cal agilitzar la negociació del conveni col·lectiu per tal que, en aquest marc, es milloren les condicions laborals d’aquest col•lectiu precaritzat i en la millora de les seues retribucions. És per això que insten a la Conselleria d’Educació a treballar en aquesta línia, perquè el País Valencià és l’única autonomia de tot l’estat que no disposa encara d’aquest conveni.
STEPV valora positivament la reunió perquè la candidata a rectora s’ha mostrat molt receptiva a les reivindicacions del Sindicat i a afrontar els temes plantejats.

uveg universitats