Llengua

STEPV crida a participar en les Trobades 2018

#Trobades2018 #NosaltresPelValencià

divendres 13 abril 2018 10:00 h

STEPV – Intersindical Valenciana dóna suport a les Trobades 2018 que organitza Escola Valenciana sota el lema “Nosaltres, pel valencià”, en homenatge a l’escriptor Joan Fuster, una de les veus més importants del patrimoni cultural valencià. Per al Sindicat, les Trobades posen de manifest el treball dels molts centres per un model d’escola valenciana pública i de qualitat, integradora i cohesionadora, que arreplega les experiències de la renovació pedagògica, al mateix temps que garanteix un plurilingüisme real, és a dir, aconsegueix que l’alumnat domine les dues llengües oficials i l’anglés.

A més, el Sindicat valora molt positivament el treball d’Escola Valenciana que ha estat clau en el procés de normalització lingüística al País Valencià i, també, en la tasca per tal que el valencià siga la llengua vehicular en el sistema educatiu.
STEPV ha editat un número monogràfic especial de la seua revista Allioli al voltant de la llengua i les Trobades 2018 amb articles de Joan Cortés, vicepresident d’Escola Valenciana, sobre la present edició de les Trobades, Alfons Esteve sobre el decret d’usos lingüístics, Rafa Reig que parla de la competència lingüística a les administracions públiques, Rafa Xambó sobre À Punt, i un informe sobre la Llei de Plurilingüisme.
Finalment, des del Sindicat, es fa una crida a la Comunitat Educativa, a les mares i pares, a l’alumnat, al professorat i al conjunt de la societat valenciana a participar en les Trobades 2018 que tindran lloc des del 15 d’abril fins al 9 de juny en diverses localitats valencianes.