Mobilitzacions

Manifestos contra la LOMQE i per l’escola pública

Adjuntem els manifestos acordats en la Trobada de Plataformes Comarcals per a la fi de curs

dilluns 16 juny 2014 20:13 h

La Trobada de Plataformes Comarcals per l’ensenyament públic va acordar impulsar dos manifestos per a final de curs. Un primer per a ser llegit en les festes de fi de curs, a les quals es proposava de donar-li un caràcter reivindicatiu, i un segon manifest per a ser aprovat en el darrer claustre del curs.

Aquests documents formen part de la campanya impulsada per la Trobada de Plataformes Comarcals de rebuig a la LOMQE i retallades

El primer document té format de carta adreçat a la LOMQE en què es fan una sèrie de preguntes retòriques que la LOMQE no pot contestar i està pensat per a ser llegit en les festes de fi de curs. El segon document té forma de manifest per als claustres en què s’evidencia el rebuig del professorat a les polítiques de retallades en educació, especialment d’unitats i línies en valencià.
Aquests documents formen part de la campanya impulsada per la Trobada de Plataformes Comarcals per a continuar mantenint el rebuig a la LOMQE i en defensa de l’escola pública. La resta d’accions proposades són les següents:
- Debatir en cada comunitat educativa de cada centre la proposta de convocar vaga educativa a principis del curs que ve. El model de vaga que es proposa és de tres dies, convocada un dia pels sindicats de professorat, un segon dia per les organitzacions de pares i mares i el tercer dia per les d’estudiants.
- Mobilització el 16, 17 i 18 de juliol en la Conselleria d’Educació a València.
- I per a l’inici del curs 2014/15, accions reivindicatives davant la conselleria d’Educació i les direccions territorials. Accions en cada centre educatiu el primer dia de curs, per manifestar el rebuig a la LOMQE i les retallades i en defensa de l’escola pública, que incloguen la lectura de manifestos.
La Trobada de Plataformes també ha acordat assumir les propostes de la Plataforma per l’Ensenyament Públic d’inici de curs.

Descarrega't ací els documents:
- Carta festa fi de curs
- Manifest Claustre fi de curs

Mª Amparo Medina Iborra

23 juny 2014 / 09:33 h

Hola. Estic molt d’acord amb les mobilitzacions, però em sembla que les heu convocades massa tard.No es poden fer abans? L’estiu se’ns tira damunt i perdem la unitat.