Meses de negociació

L’informe de l’ajuntament no serà vinculant per adoptar la jornada contínua

Es manté el 55% del cens dels pares i mares per a aprovar-la

dijous 07 abril 2016 16:13 h

L’últim esborrany de l’ordre sobre jornada contínua ha passat aquest matí per Mesa Sectorial, després que passara pel Consell Escolar valencià i, prèviament, per una primera Mesa Sectorial.

STEPV ha tornat a insistir en algunes aportacions que no s’han contemplat.

STEPV ha valorat positivament que la Conselleria acceptara alguna de les esmenes presentades pel Sindicat durant la negociació en els diferents òrgans, tot i que ha tornat a insistir en algunes aportacions que no s’han contemplat.
En concret, el Sindicat ha tornat a demanar una partida pressupostària per finançar les activitats extraescolars dels centres que adopten la jornada contínua. També ha demanat que el 55% dels vots favorables dels pares i mares siga sobre els votants i no sobre el cens. Igualment, ha sol·licitat que no siga necessari reiniciar tot el procediment després de tres anys d’aplicar-la, sinó, en tot cas, si algun dels sectors que composen la comunitat educativa ho sol·licita.
STEPV també ha demanat aclariments sobre l’informe raonat que ha d’elaborar l’ajuntament, és a dir, si serà vinculant o no, ja que en el primer esborrany es demanava un informe favorable. El canvi de “favorable” a “raonat” implica, segons Conselleria, que l’informe no serà vinculant. S’atén així a una petició de STEPV de no condicionar l’adopció de la jornada a la voluntat d’un ajuntament.
També s’han tractat en la Mesa Sectorial les bases per a les ajudes dels programes d’innovació que poden desenvolupar els centres educatius i la normativa de selecció de les direccions dels centres superiors d’ensenyaments artístics.
En el torn obert de paraules, STEPV ha insistit en la negociació d’una sèrie de temes compromesos en el calendari tractat en la Junta de Portaveus en el mes de novembre, que ja s’haurien d’estar negociant, com les plantilles, la normativa d’EOI i de Formació de Persones Adultes, la normativa d’atenció a la diversitat, etc.
Igualment, el Sindicat ha demanat l’aplicació immediata de la borsa única en les llistes de professorat interí del cos de mestres, tal i com es va comprometre durant la negociació de l’addenda a l’acord de professorat interí de 2010.
També ha instat a la Conselleria a negociar de forma urgent la convocatòria d’oposicions, la normativa de comissions de serveis i la publicació de les vacants definitives del concurs de trasllats.