Mobilitzacions

La Trobada de Plataformes Comarcals per l’escola pública convoca una acampada en Conselleria

Serà els dies 16, 17 i 18 de juliol

Cartell de l'acampada

dijous 10 juliol 2014 16:17 h

La Trobada de Plataformes Comarcals per l’escola pública, que integra plataformes com Tots Som Cremona d’Alaquàs o la Plataforma PROU d’Ontinyent, entre d’altres, ha convocat per als dies 16, 17 i 18 de juliol una acampada en el recinte de la Conselleria d’Educació a València.

Per davant de tot està el dret dels nostres xiquets i xiquetes a poder rebre una educació pública, de qualitat i en valencià

Cada jornada començarà a les 11:00h del matí. Serà un espai de trobada de tots i totes les persones que defensem l’ensenyament públic, laic, de qualitat i en valència, i tindrà un tarannà pacífic, reivindicatiu i lúdic.
L’acampada se celebra en la Conselleria d’Educació per a assenyalar els culpables de la situació en què han deixat l’escola pública. Cada dia està dedicat a un tema: dimecres, la LOMQE; dijous, la lluita pel manteniment d’unitats i escoles; divendres, la privatització de l’ensenyament. Hi participaran representant de les escoles que durant aquest curs han estat lluitant en defensa de l’escola pública i del manteniment de les seues escoles.
Són un clar exemple d’aquesta lluita el col·legi Ciutat d’Oviedo de Torrevella, la denúncia de les comunitat educatives de Calp, Elx i Torrent vers la construcció dels CIS (Centres d’Iniciativa Social), els tancaments de Martínez Vall i Bonavista d’Ontinyent i el Ciutat de Cremona d’Alaquàs per la supressió d’unitats d’infantil, la reivindicació del dret d’aprendre en valencià de la Plataforma Prou de la Vall d’Albaida i del CEIP Pare Català de Benimaclet, la defensa per l’escola pública de les cinc escoles de la ciutat de Castelló, així les accions de tantes i tantes altres escoles.
Volem que l’Acampada per l’Escola Pública siga també un espai de denúncia: continuarem fent visible el rebuig de la comunitat educativa a la LOMQE, que començarà a aplicar-se el curs que ve en Primària i en FP Bàsica. També volem denunciar les retallades realitzades en les beques de menjador, llibres, transport, les retallades en les plantilles docents, la creació del districte únic i de l’augment de la ràtio a les aules, la rebaremació de docents interins amb una àmplia experiència laboral i la retallada d’unitats en valencià, així com de Cicles Formatius.
Per davant de tot està el dret dels nostres xiquets i xiquetes a poder rebre una educació pública, de qualitat i en la seua llengua. Ells i elles són el nostre futur. Ells i elles són la nostra raó de ser. És per això que ens hem de comprometre a treballar i defensar una escola pública, que ensenye des del coneixement científic i crític, rebutjant tot tipus de dogma, que defense els nostres drets lingüístics, així com la llibertat de pensament i de consciència i que, des dels valors democràtics, de l’atenció a la diversitat i de la cooperació, ajude a assumir la pluralitat i la diversitat de la societat en què vivim.
Finalment, des de de la Trobada de Plataformes per l’Ensenyament Públic convidem a totes i tots els membres de la comunitat educativa (alumnat, famílies, docents, organitzacions, institucions, col·lectius, sindicats i partits) a participar d’aquesta festa per l’ensenyament públic: l’Acampada per l’Escola Pública.

Descarrega’t ací el programa
Descarrega’t ací el díptic informatiu

mobilitzacions acampada