Universitats públiques

La Plataforma de la Universitat Pública contra la cessió de sòl públic a una universitat privada

La Plataforma en Defensa de la Universitat Pública de la Universitat de València declara el seu desacord davant la possible permuta o la cessió de sòl públic, durant 75 anys, per l’Ajuntament de València a una universitat privada.

dilluns 10 abril 2017 13:46 h

La Plataforma assumeix la urgència d’iniciar actuacions al Cabanyal-Canyamelar, sobretot després de l’abandonament i la degradació a què s’ha vist sotmès el barri durant el govern del Partit Popular. No obstant això la permuta o la cessió de sòl públic no és una mesura adequada per a la rehabilitació del Cabanyal, sinó que contribuirà a un procés de gentrificació que està començant amb les adquisicions d’immobles per grans especuladors, i que expulsarà del barri a la seua població tradicional.

La permuta o la cessió de sòl públic no és una mesura adequada per a la rehabilitació del Cabanyal

El Partit Popular va donar un tracte de favor a una altra universitat privada,  amb la cessió de sòl públic. I ara, l’ajuntament del canvi sembla entestat a seguir l’estel d’una política que enten l’educació com un negoci i només beneficia els interessos mercantils d’una minoria, en comptes de posar-se al servei de la ciutadania. D’aquesta manera continua el procés de deteriorament de la imatge i mitjans a la Universitat pública, i afavoreix les universitats privades, en un procés d’elitització de l’ensenyament universitari.

Hi ha alternatives, i en aquest sentit les universitats públiques han presentat propostes per a la regeneració del barri que haurien de ser tingudes en compte pel govern municipal.

La Plataforma en Defensa de la Universitat Pública insta l’alcalde Joan Ribó i resta d’Administracions que pugueren tindre competències a reconsiderar una decisió que, segons ha transcendit pels mitjans de comunicació, sembla determinat a prendre.

El sol públic per a centres educatius o serveis públics.