Condicions laborals

El Secretariat Nacional de STEPV insta a Conselleria a continuar negociant millores per al professor

El Sindicat espera una resposta de l’administració abans del Consell Nacional del 12 de maig i prèviament a la vaga del 16 de maig

Sessió del Consell Nacional celebrada el passat mes de novembre

dilluns 07 maig 2018 17:38 h

El Secretariat Nacional de STEPV ha acordat instar a la Conselleria d’Educació a continuar la negociació de les mesures per a revertir les retallades en les condicions laborals del professorat. En concret, el Sindicat demana acordar un calendari clar de negociació de les mesures anunciades per la Conselleria i tractades en la Mesa Sectorial del passat 4 de maig. El SN de STEPV considera insuficient les mesures anunciades la setmana passada, ja que no afecten el conjunt del professorat i estan generant divisió en el col·lectiu.

Tal i com va proposar STEPV el passat 4 de maig, cal acordar un calendari de negociació amb el compromís de revertir en un termini raonable les retallades que encara es mantenen. Especialment, cal abordar la negociació d’unes noves plantilles per a recuperar en tots els centres d’infantil i primària, entre altres coses, el tutor/a retallat per l’anterior govern. També cal fer extensible la reducció horària a tot el professorat de secundària, però també d’EOI, ensenyaments artístics, Formació Professional, etc. També cal concretar les mesures anunciades de manera genèrica com la negociació dels reglaments orgànics i funcionals o la negociació del decret de permisos i llicències en el sector docent, entre altres.
D’altra banda, el Sindicat continua reclamant la signatura d’un pacte d’estabilitat per al professorat interí que garantisca la continuïtat en el treball del col•lectiu davant les oposicions massives anunciades per la Conselleria els pròxims anys, motiu pel qual STEPV va convocar 3 jornades de vaga a finals d’abril.
STEPV ha convocat Consell Nacional dissabte 12 de maig i assemblees prèvies de professorat per a valorar la proposta de la Conselleria. Prèviament, el Sindicat ha presentat per registre una petició al Conseller d’Educació perquè atenga les propostes del Sindicat i convoque abans del dia 12 de maig la Mesa Sectorial per negociar i concretar el calendari de negociacions. D’aquesta manera, el conjunt del professorat tindrà una expectativa clara que l’actual govern està treballant per la reversió de les retallades per a tot el professorat i no només per a una part.
Per al Secretariat Nacional és fonamental la negociació d’aquest calendari, ja que les mesures anunciades són clarament insuficients per la qual cosa manté la convocatòria de la vaga del 16 de maig.