Professorat interí

El professorat interí es mobilitza per un nou acord en una nova jornada de vaga

STEPV demana en la mesa sectorial als sindicats i a la Conselleria que denuncien l’acord per a evitar la rebaremació.

Un moment de l'assemblea en la Conselleria

dimecres 25 febrer 2015 16:28 h

El professorat interí ha tornat a manifestar el seu rebuig a l’acord de 2013 en la jornada de vaga d’avui, convocada per STEPV, AFID i CPI. La jornada de vaga ha començat amb una manifestació pels carrers de València, des de Sant Agustí fins a la Conselleria d’Educació. Pel camí, la manifestació s’ha aturat davant la seu del PP en el carrer Quart, on han intervingut els presidents de les juntes de personal de València, Alacant i Castelló, tots tres de STEPV.

Es convocaran noves mobilitzacions si la Conselleria no rectifica i se senta a negociar.

El seguiment de la vaga, segons les dades de l’enquesta realitzada, ha estat d’un 30% del professorat interí. Les organitzacions convocants valoren positivament aquest seguiment i agraeixen al professorat interí mobilitzat que haja secundat aquesta nova jornada de lluita.

La vaga ha comptat amb el suport d’entitats com la Confederació de pares i mares Gonçal Anaya, la Plataforma pel Dret a Decidir, organitzacions d’estudiants com l’Associació Popular d’Estudiants i partits polítics com Compromís, Esquerra Unida, Esquerra Republicana del País Valencià, Podem i Partit Comunista dels Pobles d’Espanya.

En acabar la manifestació, en la porta de la Conselleria s’ha celebrat una assemblea per a informar de la mesa sectorial i acordar noves accions per a mantindre la pressió i evitar la rebaremació en les oposicions de 2015. Les propostes que s’han llançat acabaran de concretar-se en noves assemblees comarcals que es convocaran en dues setmanes.

D’altra banda, en la Mesa Sectorial per a tractar l’oferta pública d’ocupació, els sindicats CCOO i UGT han decidit no acudir argumentant, com ha informat el Director General de Personal, que hi havia una convocatòria de vaga i han sol·licitat l’ajornament de la mesa sectorial. Aquesta actitud és una deixadesa de funcions per part d’aquests sindicats.

Durant la mesa, STEPV ha sol·licitat als sindicats assistents i a la Conselleria d’Educació la denúncia de l’acord i la negociació d’un nou acord que retorne als criteris d’ordenació de les borses de 2010 i recupere el professorat rebaremat en les oposicions de 2013. Aquesta petició ha estat rebutjada pel Director General de Personal.

Quant a l’oferta pública d’ocupació, la Conselleria ha informat que retirava de les oposicions les especialitats de Cuina i Pastisseria i de Mecanitzat i manteniment de màquines, ambdues del cos de Professorat Tècnic d’FP, perquè encara no existeix el màster per a aquestes especialitats. Aquestes 10 places s’acumularan en el cos de mestres.

En l’assemblea s’ha evidenciat la necessitat de continuar la lluita per un nou acord i, per tant, es convocaran noves mobilitzacions si la Conselleria no rectifica i se senta a negociar.

Un moment de la manifestació pels carrers de València
manivaga25F