Llengua

Amb el professorat i els centres educatius

STEPV – Intersindical Valenciana us anima a participar en els actes que tindran lloc els dies 16 i 17 de febrer a la ciutat de València, per donar suport a la tasca que realitza el professorat, la Comunitat Educativa i les escoles.

dissabte 03 febrer 2018 11:43 h

El 16 de febrer, a les 19 hores, al Centre Cultural La Nau de València, tindrà lloc una taula redona “Defensem la llengua, defensem les escoles” organitzada per Enllaçats per la Llengua.  L’acte té com objectiu posar en valor el treball de la comunitat educativa (professorat, mares i pares, alumnat) i de les escoles, en defensa d’un model educatiu científic, crític, democràtic, arrelat al territori, en la nostra llengua, dels diferents territoris del nostre domini lingüístic.

A l’acte, que serà presentat per Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana, hi intervindran:

• Catalunya Nord. Cesc Franquesa, director pedagògic de les escoles la Bressola
  • Andorra. Maria Cucurull, filòloga catalana i membre del Centre de Cultura Catalana
  • Illes Balears. Maria Antònia Font, professora CEPA La Balanguera (Palma) i presidenta FOLC
  • Franja de Ponent. Francesc Ricart, extècnic del Departament d’Ensenyament i membre del Casal Jaume I de Fraga
  • Principat – L’Alguer. Pere Mayans, professor de secundària i membre del CIEMEN
  • País Valencià. Ma Àngels Francés, directora del departament de Filologia catalana de la Universitat d’Alacant

El 17 de febrer a les 17 hores a la plaça de la Mare de Déu de València, Escola Valenciana organitza una concentració sota el lema “L’educació ens dignifica. Sí al valencià”, en la qual participaran centres educatius d’arreu del País Valencià. El Sindicat i moltes més organitzacions socials, sindicals i culturals donem suport i participarem en la concentració.

L’objectiu és organitzar una gran festa per fer valdre el model educatiu que va nàixer al caliu de l’ensenyament en valencià gràcies a la implicació de les comunitats educatives. En la festa participaran muixerangues, colles de dolçaines i tabals, gegants i cabuts d’arreu del País Valencià. En aquesta ocasió, la periodista Amàlia Garrigós i el director artístic Francesc Burgos seran els mantenidors de l’acte, i comptarem amb les actuacions musicals de Dani Miquel i La Fúmiga.

Des d’STEPV – Intersindical Valenciana, fem una crida a totes les persones afiliades, el professorat, la Comunitat Educativa i la societat valenciana a participar en aquestes dues activitats per defensar la tasca que milers de persones del nostre país fan cada dia a les nostres escoles.