Ja toca!

Els nostres drets

dispensador

Després d’anys de lluita contra les retallades, un nou govern en la Generalitat ha permés revertir algunes injustícies comeses contra l’ensenyament públic. Tanmateix, sembla que els nostres drets com a treballadors i treballadores han quedat a la cua.
Ja toca recuperar els nostres drets laborals, per a millorar la qualitat educativa i per respecte a la nostra dignitat.

Recuperar i millorar el poder adquisitiu

Hem perdut entre un 14,4% i un 16,4% des de 2010.

Reduir les hores lectives

23 en infantil i primària i 18 en la resta.

Disminuir la ràtio d’alumnes

En totes les etapes.

Reduir la jornada

A tot el professorat de més de 55 anys.

Suprimir els descomptes per baixa mèdica

Mantenir el salari quan estem malalts/es.

Millorar els permisos, les llicències, les excedències

La normativa és obsoleta i no recull situacions greus.

Complir la llei de salut laboral

…i desenvolupar mesures de protecció.

Ampliar les plantilles

Cal més professorat per a atendre totes les necessitats educatives.

Millorar els centres educatius

Construcció de centres, revisió i intervenció en totes les infraestructures.

Des de l’inici de la crisi, el professorat hem estat en primera línia per a frenar els atacs dels governs contra el sistema públic d’educació i hem contribuït activament a impulsar i animar reivindicacions, moviments, plataformes i marees. En aquest període, hem vist empitjorar de manera ostensible les condicions del treball, els drets laborals i el poder adquisitiu dels nostres salaris.
Les treballadores i els treballadors de l’ensenyament ens hem mobilitzat de manera solidària amb els sectors més vulnerables, hem donat mostres de comprensió i hem exigit solucions als greus problemes socials. Ho hem fet i seguirem fent-ho perquè és de justícia.
En setembre de 2015, STEPV va llançar la campanya Ara, els nostres drets. Algunes d’aquelles reivindicacions s’han aconseguit, com ara l’eliminació del districte únic, la reducció del temps per a substituir el professorat…
Ara, a més d’eixes exigències, toca recuperar i posar en primer pla la defensa les nostres legítimes reivindicacions i drets laborals. Per a millorar la qualitat educativa, ara també exigim en veu alta que es respecte la nostra dignitat.

Ja toca!

Materials