Petita guia per als passos a seguir, tant si t'han adjudicat com si no.
Si t’han adjudicat un lloc de treball en el procediment de juliol, has de realitzar els següents passos:
1) t’has de descarregar i imprimir la credencial (disponible a la web de la Conselleria a partir de dilluns 6 d’agost i durant tot el mes)
2) el dia 3 de setembre has de presentar-te al centre de destí per tal de prendre possessió de la plaça i que et segellen la credencial
3) el mateix dia 3 de setembre, si pots, o si no en els tres primers dies hàbils de setembre, has d’anar a la Direcció Territorial d’Educació de la província on tens la plaça per tal de donar-te d’alta en nòmina. Això no s’aplica si el curs passat estaves treballant en el territori de Castelló i enguany continues treballant en Castelló, on no cal fer-ho.
Si ets funcionari en pràctiques o interí, ací tens tota la documentació que has de presentar i ací baix els models:
4) a partir del 3 de setembre de setembre la teua destinació és la nova i no la del centre anterior. Açò pot crear problemes de cara als exàmens de setembre: la teua obligació és fer-los al centre NOU i, només en el cas que en el centre nou no et necessiten i així t’ho indiquen expressament, pots plantejar-te examinar al teu antic centre. Recorda que ja no formes part del claustre del centre anterior i que no pots ni signar les actes. Açò canviarà quan es publique la nova ordre que regula el calendario acadèmic i la jornada lectiva i la resolució que preveu la incorporació al nou centre quan siguen “ateses les necessitats derivades de la realització d’aquestes proves”.
Recorda, també, que si hi ha hagut una errada en la teua adjudicació tens un mes per tal d’interposar un recurs de reposició. STEPV ofererix un model a la seua afiliació en l’Espai de l’Afiliació. A l’hora de fer la reclamació, heu de comprovar molt bé que teniu raó: tot verificant les vostres peticions telemàtiques i comprovant també la TIPOLOGIA de la plaça que reclameu (perquè, potser és, per exemple, afectada o a temps parcial i nosaltres no l’havíem marcada a les nostres peticions).
A partir del mes de setembre, es tornaran a realitzar actes d’adjudicació telemàtics. Els primers actes que es faran seran, probablement, el 7 de setembre per al cos de mestres, la setmana següent per als cossos de secundària i FP, i a finals de mes per a EOI i esnsenyaments artístics. Aquestes dates són provisionals i durant els primers dies de setembre us les confirmarem, així que cal que estigueu molt atents/es a la nostra web, on també penjarem informació més detallada de seguida que la tinguem.
Credencial
Els participants que han obtingut destí en el procediment d’adjudicació, podran accedir novament al sistema (usant el seu usuari i contrasenya) i podran descarregar-se el seu credencial, a partir del dilluns dia 6 d’agost de 2012:
Accés a Credencial
Credencial
Els participants que han obtingut destí en el procediment d’adjudicació, podran accedir novament al sistema (usant el seu usuari i contrasenya) i podran descarregar-se el seu credencial, a partir del dilluns dia 6 d’agost de 2012:
Accés a Credencial
L’acte presencial d’adjudicació a centre previst en els articles 6 i 7 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució del personal docent amb destí definitiu en els centres docents públics no universitaris dependents de la Conselleria competent en matèria d’educació, en els cossos docents de catedràtics d’ensenyança secundària i de professors d’ensenyança secundària, de catedràtics d’escoles oficials d’idiomes i de professors d’escoles oficials d’Idiomes, professors tècnics de formació professional, de catedràtics de música i arts escèniques i de professors de música i arts escèniques, de catedràtics i de professors d’arts plàstiques i disseny i de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny i exclusivament per a aquells que puguen obtindre la recol·locació definitiva o provisional en el seu propi centre en el cas que existira vacant en el mateix, se celebrara el dimecres 11 de juliol de 2012, amb la següent distribució territorial:ALACANT
- Lloc. Saló d’Actes de la Direcció Territorial d’Educació, Formació i Treball. Hora. 10.00
CASTELLÓ
- Lloc. Saló d’Actes de la Direcció Territorial d’Educació, Formació i Treball. Hora. 10.00
VALÈNCIA
Una vegada realitzada l’adjudicació a centre tot aquell professorat de la relació que no haguera obtingut recol·locació definitiva o provisional en el seu propi centre haurà de participar en el procediment telemàtic a partir del 13 de juliol de 2012.
- Lloc. Saló d’Actes de l’IES BENLLIURE, Carrer Convent Carmelites, número 13, de València. Horaris:
- 09.30 hores: localitat de València.
- 11:00 hores: aquelles localitats on la inicial del seu nom estiga compresa entre la A i la M.
- 13:00 hores: aquelles localitats on la inicial del seu nom estiga compresa entre la N i la Z.
Funcionariat de carrera i en pràctiques en situació d’alta, el 31 d’agost de 2012, en la nòmina docent de qualsevol de les tres direccions territorials d’Educació.
Funcionariat de carrera que el 31 d’agost de 2012 no es troba d’alta en la nòmina de qualsevol de les tres direccions territorials.
Notes importants
Ordre de les llistes
El professorat d’ordena per any d’oposició, i nota obtinguda. Hi apareixeran llistats amb les persones ordenades per especialitats. En el cas d’adjudicar places a les quals hi poden optar diverses especialitats (per exemple, les especialitats de FPA de secundària), la Conselleria entrecreuarà l’ordre de cada llistat d’origen.
La nova situació
El professorat que durant el curs 2011/12 ha superat la fase de pràctiques s’incorpora als centres com a funcionari/a provisional o en expectativa de destinació. Al llarg del curs escolar 2011/12, caldrà tindre presents les qüestions següents:
Concurs general de trasllats
En el primer trimestre del curs, es convocaran els respectius concursos de trasllats per a cada cos. És obligatori participar-hi.
Funcionariat de carrera
Les persones que aproveu les pràctiques després d’una pròrroga o suspens, eixireu nomenades en el DOCV i en el BOE. Els últims anys, la publicació ha sigut en novembre.
Triennis i sexennis
Els Pressupostos Generals de l’Estat
En els pressupostos per a l’any 2012 es prohibeixen les Ofertes Públiques d’Ocupació. Enguany només s’han fet les oposicions en aquelles comunitats autònomes que havien publicat la seua OPO amb anterioritat als pressupostos. Aquesta mesura té un objectiu clar més enllà que estalviar diners: anar reduïnt el número de docents en el sistema públic de manera permanent. Com que el funcionariat de carrera ha de tindre garantit el seu lloc de treball, això pot ser un relatiu obstacle per eliminar vacants: sempre n’hauràs de tindre suficients per tot el funcionariat de carrera. Si, a més, afegim que l’administració valenciana s’ha negat a acordar un pla d’estabilitat per al professorat interí, el resultat és una minva de llocs de treball que no respon a una situació cojuntural de crisi, sinó al propòsit d’eliminar vacants permanents i, per tant, professorat.
El Reial Decret Llei 14/2012
Les retallades de Wert afegeixen un altra variable enverinada a la manca d’oposicions: mentre estiguen congelades totalment (com ocorre ara) o la taxa de reposició siga del 50%, les administracions educatives podran incrementar la ràtio d’alumnat per aula un 20%. O siga, menys vacants, menys professorat i més alumnat per aula. Una equació que només comporta menys treball, menys condicions laborals i menys qualitat educativa.
Horari setmanal d'obligada permanència en el centre | Resta d'horari | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Hores lectives | Hores complementàries | Total | Hores compl. còmput mensual | Hores lliure disposició | Jornada laboral | Percentatge |
Jornada completa en els cossos de secundària |
||||||
18 | 7 | 25 | 5 | 7,5 | 37,5 | 100% |
Possibles contractes a temps parcial en els cossos de secundària |
||||||
13 | 4 | 17 | 4 | 5 | 26 | 72,22 |
12 | 4 | 16 | 4 | 5 | 25 | 66,66 |
11 | 4 | 15 | 3 | 4,5 | 22,5 | 61,11 |
10 | 3 | 13 | 3,5 | 4 | 20,5 | 55,5 |
9 | 3 | 12 | 3 | 3,5 | 18,5 | 50 |
8 | 3 | 11 | 2,5 | 3 | 16,5 | 44,4 |
7 | 2,5 | 9,5 | 2 | 3 | 14,5 | 38,88 |
6 | 2 | 8 | 2 | 2,5 | 12,5 | 33,33 |
5 | 1,5 | 6,5 | 2 | 2 | 10,5 | 27,77 |
4 | 1 | 5 | 1,5 | 1,5 | 8 | 22,22 |
3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 6 | 16,66 |
Ordre 44/2012, d’11 de juliol, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el règim aplicable al professorat que presta servicis en més d’un centre docent públic d’ensenyança no universitària de titularitat de la Generalitat. (DOCV 17/07/2012).
Altres normes d’aplicació: Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell (DOCV 30/05/2011), pel qual es modifica el Decret 24/1997, d’11 de febrer (DOGV 17/02/1997), sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris, i Ordre de 23 de juliol de 1998, de la Conselleria d’Economia, Hisenda i Administració Pública, que el desplega (DOGV de 15/09/1998).
Es diferencien tres tipus de llocs de treball que combinen docència en més d’un centre:
A) completats: si completem horari amb un altre centre de la nostra localitat, o de localitats limítrofes per evitar un desplaçament o supressió. Si són centres de localitats diferents, tindrem indemnització per quilometratge.
B) compartits: si són en centres de la mateixa localitat.
C) itinerants: si són en centres de localitats diferents.
Atés que els llocs docents itinerants i compartits tenen caràcter singular, l’adscripció a aquestes places és voluntària.
El professorat complirà, en cada un dels centres, la part proporcional de l’horari complementari setmanal d’obligada permanència i complementari mensual al centre.
L’horari del docent es configurarà, preferentment, atenent cada centre en dies i/o en jornades distintes. Així mateix, no hi haurà obligació de començar i de finalitzar la jornada al centre d’adscripció.
L’horari del docent es configurarà, preferentment, atenent cada centre en dies i/o en jornades distintes. Així mateix, no hi haurà obligació de començar i de finalitzar la jornada al centre d’adscripció.
El calendari laboral serà el que correspon al del centre d’adscripció.
La reducció horària de l’horari complementari serà la següent: fins a 60 km setmanals, dues hores de reducció; de 60 a 120 km, tres hores; de 120 a 160 km, quatre hores; de 160 a 200 km, cinc hores; de 200 a 240 km, cinc hores.
Quan el desplaçament setmanal supere els 200 quilòmetres setmanals, el professorat tindrà dret a la reducció d’una hora lectiva a més de les complementàries.
El nombre màxim de centres per a atendre és tres, excepte en el cas de centres rurals agrupats, en què el nombre màxim és cinc.
Els horaris seran elaborats, coordinadament, per les direccions d’estudis dels centres en què impartisca les seues ensenyances. En cas de desacord, els fixarà la Inspecció Educativa.
El professorat itinerant i el professorat d’horari completat en un altre centre de distinta localitat percebrà les indemnitzacions per quilometratge d’acord amb aquesta taula: 0,19€/km en el cas de turismes i 0,078€/km en el cas de motocicletes.
Quan en el mateix dia el professorat haja de desplaçar-se entre diversos centres, es computarà el desplaçament d’anada entre el centre d’adscripció i el més allunyat d’aquest, i només si hi ha docència posterior en el mateix dia al seu centre d’adscripció, podrà computar-se el desplaçament de tornada a aquest.
En cas d’accident de circulació, el professorat tindrà dret a les indemnitzacions que puguen correspondre per l’aplicació de l’article 6 del Decret 24/1997, d’11 de febrer, del Govern Valencià, que comprendran els danys propis no coberts per l’assegurança del professorat.
El professorat itinerant formarà part dels claustres de tots els centres en què impartisca la docència. En cas de coincidència horària, preferentment assistirà a la sessió del claustre del seu centre d’adscripció.
La nova normativa d’itineràncies està directament relacionada amb les retallades provocades per l’augment de ràtios i de l’horari lectiu perquè ha provocat molts desplaçaments i supressions i la multiplicació de docents que han d’impartir docència en més d’un centre. L’ordre empitjora greument les condicions laborals del professorat com, entre altres aspectes, els següents:
Espai de l'afiliació
Descarrega't tots els PDF de les distintes adjudicacions a l'espai de l'afiliació.
Aplicació d'ajuda en la localització geogràfica de les àrees i subàrees de les adjudicacions.
AccedeixHistòria recent del nou acord de professorat interí subscrit el 23 de novembre de 2010. Aprovació i publicació del decret llei 1/2012 de mesures per a la reducció del dèficit. Preguntes freqüents i qüestions generades per l’aplicació d’aquest decret llei.