Comissió de seguiment de concertada
STEPV negocia les instruccions d’inici del curs 2025-26

Les instruccions desenvolupen les mesures d’ordenació acadèmica,la coordinació docent, l’elaboració del projecte educatiu i la programació general anual, els horaris lectius, i altres aspectes didàctics i organitzatius dels centres.
En la reunió de hui dimarts 1 de juliol en Comissió de Seguiment concertada s’han tractat les instruccions d’inici de curs d’Infantil, Primària i Secundària i Batxillerat del curs 2025-26.
A la reunió ha assistit el Secretari Autonòmic d’Educació Daniel Mcevoy.
STEPV-Iv en el seu torn de paraula ha fet una valoració global de les instruccions posant en valor la normativa que serà d’aplicació el pròxim curs escolar.
Hem sol·licitat que apareguen a les instruccions el nou decret de convivència en cas que es publique abans de les instruccions. En el moment de la negociació del decret, STEPV ja va sol·licitar més recursos de tota classe per afrontar les problemàtiques derivades de la convivència en els centres. Les conductes contràries s’han de resoldre amb el suport de diferents professionals sanitaris, serveis socials, educadors, psicòlegs, etc. que impliquen al conjunt de la societat, sobretot en les conseqüències que es deriven, cal que hi intervinguen altres conselleries, la de Sanitat i la de Benestar Social no només la d’Educació.
Hem ressaltat negativament l’aplicació de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula la llibertat d’elecció de llengua i l’ús de les llengües cooficials en els centres docents. Insistir en els problemes que ha comportat l’aplicació d’aquesta Llei que, a més, el que pretén és arraconar l’ús acadèmic i social del valencià. I que enguany ha demostrat ser una llei que fins i tot no ha aconseguit el seu propi objectiu, perquè no s’han creat tots els grups necessaris per atendre la demanda lingüística de les famílies.
Entre les novetats en aquestes intruccions destacar les accions del pla de Salut Mental (2024-2027) als centres educatius que ja van aparéixer en les intruccions d’inici d’aquest curs, s’ha implementat la coordinació de professionals sanitaris i docents que col·laboren en les Unitats de Detecció Precoç de Salut Mental (UDP) en l’àmbit educatiu dirigides a la detecció precoç, intervenció inicial i derivació, si és procedent, així com a l’orientació i suport específic al professorat, i reiterar la necessitat de que la detecció precoç s’ha de regir per criteris psicosocials i no exclusivament mèdics.
Valorem positivament que s’hagen incorporat a aquestes instruccions mesures específiques en l’àmbit educatiu, com l’Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral 2025-2029, entre les línies d’actuació de què s’inclou enfortir i desenrotllar la cultura preventiva en la societat valenciana, promovent la integració de la prevenció de riscos laborals en l’àmbit educatiu i els protocols de gestió de la convivència en el centre educatiu. La qual cosa trobem com a novetat positiva en els centres.
Sobre les mesures encaminades a reduir la burocràcia en els tràmits que gestionen els centres, hem aclarit a l’administració que aquestes no deixen de ser unes mesures continuistes de les anteriors instruccions. Es plantegen en les instruccions una sèrie d’objectius però no en quines qüestions es materialitzaran.
Destacar positivament el que s’haja inclós als centres concertats el nou acord per a desenrotllar el «PROA+» 24-28, finançat pel Fons Social Europeu Plus. Esperem que siga una realitat en el curs que entrem. Aquest programa manté l’objectiu general d’oferir atenció especialitzada a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu mitjançant la posada en marxa d’un mecanisme d’ajuda articulat a través de contractes programa entre els centres educatius i les administracions educatives així com incloure en les instruccions programes relacionats amb l’impuls dels valors de la cultura de la pau i la igualtat d’oportunitats entre dones i hòmens, i implementar els principis coeducatius en el projecte educatiu del centre.
Destacar també com a novetat en les instruccions la formació davant d’emergències, una de les línies estratègiques i prioritàries del mateix és la gestió i les actuacions en cas d’emergències. Per tant, es comptarà amb l’assessorament i la guia de les assessories dels CEFIRE, les quals, a través dels instruments d’avaluació dissenyats per a fer-ho, garantiran activitats formatives de centre i de la xarxa CEFIRE relacionades amb la formació davant d’emergències de protecció civil. Des del CEFIRE ja es convocarà i programarà la formació per a tot el professorat dels centres públics com dels centres concertats.
Al torn obert de paraula
STEPV-Iv ha insistit en els temes que queden pendents de l’anterior administració i la deixadesa de l’actual administració per tractar-los, afecta seriosament a les treballadores i treballadors en els centres. Hem tornat a enumerar al SA els temes del sector que cal prioritzar.
-Començar la negociació i actualització de l’acord de jubilació parcial, i per tant li hem recordat al SA el seu compromís que va anunciar en la darrera reunió de CS concertada sobre la preparació d’un esborrany a partir del 15 de juliol.
-Tancar la negociació de l’ordre de Pagament Delegat, negociació que teníem prou avançada, inclús amb un esborrany de projecte d’ordre ja elaborat per part de sindicats, patronals i l’anterior administració.
-Li hem sol·licitat l’actualització de la borsa de recol·locació, borsa que no hem tractat en CS només que una vegada en tot el curs.
-Hem insistit en la negociació de les plantilles, prioritzar sobretot les plantilles del CEE.
-Hem preguntat per la pujada salarial del 0’5 que falta i que s’ha aprovat hui pel govern central. Hem demanat que s’aprove ací a la comunitat pel Consell i es procedeixca a l’homologació per als docents de la concertada.
Etiquetat com a
Comentaris
Encara no hi ha comentaris per a aquesta entrada.