Retallades

Wert llança un atac brutal contra l’escola pública i les condicions de treball del professorat

Pot suposar un acomiadament d’entre 60.000 i 100.000 professores i professors interins.

El ministre d'Educació, José Ignacio Wert.

dilluns 16 abril 2012 17:28 h

S’estan envaint els competències autonòmiques en matèria educativa

El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià – Intersindical Valenciana (STEPV) es mostra totalment contrària a les mesures proposades pel ministre Wert en la Conferència Sectorial d’Educació. Aquestes suposen un brutal atac a l’escola pública i a les condicions de treball del professorat.
Les mesures que el ministre preveu publicar en un Decret – Llei es concreten en: un augment del 20% de les ràtios; la no substitució de les baixes en els quinze primers dies; l’augment de les hores lectives del professorat; l’ajornament fins 2014-15 dels canvis previstos per als cicles formatius; la reducció de l’oferta de modalitats de batxillerat en els IES o la reducció o congelació dels complements salarials del professorat.
Totes aquestes retallades que suposen una reducció de 3.000 milions d’euros en el pressupost educatiu s’han d’afegir a la reducció del 22% dels PGE 2012 en matèria educativa que deixa sense 850 milions d’euros a les Comunitats Autònomes i a les retallades de Fabra concretades en els seus pressupostos i en el Decret – Llei 1 / 2012. És a dir, tant el govern espanyol com el govern valencià han apostat per reduir considerablement la partida destinada a educació. Els dos governs no tenen entre les seues prioritats l’ensenyament públic sinó tot el contrari pretenen sentar les bases per la privatització de l’ensenyament.
Per altra part, les retallades suposaran un acomiadament d’entre 60.000 i 100.000 professores i professors interins degut a l’augment de les ràtios, de la jornada lectiva i pel no cobriment de les baixes. Moltes de les tasques docents que es feien fins ara no es podran fer per eixe augment de les hores lectives. El sindicat considera que aquest acomiadament massiu de professorat ens allunyarà, més encara, de la situació que tenen altres països de la UE. La mitjana de personal del sector públic en l’estat espanyol és del 10% de la població mentre que en la UE15 és del 16%. Lluny del que diu el PP no sobra personal en el sector públic sinó manca encara molt.
També suposarà la reducció de la qualitat de l’ensenyament en augmentar les ràtios a un mínim de 30 en primària, 36 en secundària i 37 en batxillerat. Xifres que, a hores d’ara, ja són les habituals en molts centres docents i en no cobrir-se les baixes ja que aixó afectarà negativament a l’organització pedagògica dels centres i a l’alumnat.
Per tot açò, des del STEPV es fa una crida a la consellera Català per no aplicar-les en el sistema educatiu valencià. El Sindicat considera que també s’estan envaint els competències autonòmiques en matèria educativa.
STEPV informa que, aquest matí, coincidint amb la reunió de la Conferència Sectorial d’Educació, n’hi ha hagut una concentració dels sindicats docents en les portes del MEC per fer patent la seua oposició a les retallades, exigir la convocatòria de la Mesa Sectorial d’Educació i per presentar un manifest unitari i que demà es reunirà la Plataforma Estatal en defensa de l’Ensenyament Públic per tractar sobre aquesta situació.
Finalment, STEPV aposta per la convocatòria de mobilitzacions estatals i autonòmiques contra l’atac a l’ensenyament públic, els acomiadaments de professorat interí i l’empitjiorament de les condicions de treball del professorat.