Eleccions sindicals

Valoració del Secretariat Nacional de STEPV de les eleccions sindicals

El Sindicat esdevé la primera força en el conjunt de l’ensenyament públic (universitari i no universitari)

dijous 18 desembre 2014 08:16 h

El Secretariat Nacional de STEPV, òrgan de direcció del Sindicat, vol fer la valoració següent de les recents eleccions sindicals a l’ensenyament públic.

Cal revertir les mesures de retallades i intentar la no aplicació de la LOMQE, i també construir el model d’escola que defensem

1.- STEPV vol agrair a totes les persones que han dipositat novament la seua confiança en el Sindicat i han donat la majoria absoluta a STEPV en l’ensenyament públic no universitari i l’han situat com a tercera força en l’àmbit universitari. Gràcies a aquests suports STEPV s’ha convertit per primera vegada en la primera força sindical en el conjunt de l’ensenyament públic i també en la Universitat Politècnica de València.
2.- Aquest és un reconeixement a la lluita constant, coherent i colze a colze amb el professorat, el personal d’administració i serveis i els centres en lluita durant aquests quatre anys, per a frenar les polítiques contra l’educació pública.
3.- En l’ensenyament no universitari, la majoria absoluta de STEPV dibuixa un nou panorama en la negociació amb la Conselleria d’Educació, inèdit fins ara. STEPV sempre ha estat el sindicat majoritari en l’ensenyament públic no universitari, però ara ho serà amb majoria absoluta durant els pròxims quatre anys.
4.- Dependrà de com interprete la Conselleria aquesta majoria absoluta que milloraran les condicions laborals del professorat i de l’escola pública en els pròxims mesos. Si manté el pols d’aquests darrers quatre anys amb els sindicats i la comunitat educativa o obri un procés de negociació real, tenint en compte, a més, que hi ha eleccions autonòmiques el mes de maig. En eixe sentit, el govern valencià ha de triar entre mantindre el conflicte en el sector educatiu o arribar a acords amb STEPV que revertisquen les polítiques que han estat aplicant durant aquests darrers anys.
5.- El Sindicat té ara la responsabilitat de gestionar aquesta majoria absoluta en les negociacions amb l’administració i ho farà amb serietat i amb la ferma voluntat de revertir les polítiques de retallades i millorar les condicions laborals del professorat, siga amb l’actual govern del PP o amb un nou govern de signe diferent a partir del mes de maig, tal i com preveuen les enquestes. Una de les prioritats dels pròxims mesos serà intensificar el treball per tal de derogar l’acord de professorat interí i recuperar els criteris de l’acord de 2010, abans de la convocatòria de les oposicions previstes per a 2015. STEPV escoltarà la veu del professorat i la tindrà en compte, com sempre, en els processos de negociació que es puguen obrir a partir d’ara.
6.- En eixe sentit, el sindicat ja està treballant en la convocatòria d’assemblees de professorat per a presentar el full de ruta dels pròxims mesos i les estratègies que cal dur a terme, tant en la negociació, com si s’escau, en el carrer. Aquest procés de consulta al professorat tindrà lloc en el mes de gener i culminarà en el Consell Nacional del 17 de gener.
7.- També és fonamental mantindre el front de lluita i de treball conjunt amb la resta de les organitzacions de la comunitat educativa, associacions de pares i mares, Escola Valenciana, sindicats, organitzacions d’estudiants, etc., per a fer arribar les propostes del model d’escola que volem als partits polítics que opten a gestionar el pròxim govern valencià i la Conselleria d’Educació.
8.- Els reptes són grans. No només cal revertir les mesures de retallades i intentar la no aplicació de la LOMQE al País Valencià, sinó també cal construir el model d’escola que defensem. Un model d’escola pública, inclusiva, en valencià, laica, democràtica i participativa, gratuïta, en què tot l’alumnat tinga les mateixes oportunitats, en què el professorat dedique el seu temps a la tasca docent en condicions dignes, en què l’escola pública i en valencià siga l’eix vertebrador del sistema educatiu.

STEPV obté majoria absoluta

04 desembre 2014 / 22:19 h