Dret a l’educació

Una crida als docents

Amb aquest lema, la UNESCO, junt amb la Internacional de l’Educació, l’Organització Internacional del Treball (OIT), la UNESCO i el Programa per al Desenvolupament de les Nacions Unides (PNUD), convoca la celebració del 5 d’octubre, Dia Mundial del Docent 2013.

Imatge de la campanya internacional "Unite for quality education"

divendres 04 octubre 2013 19:12 h

Segons les organzaciones convocants , “no hi ha una base més sòlida per a la pau duradora i el desenvolupament sostenible que una educació de qualitat proporcionada per mestres ben formats , valorats, recolzats i motivats ( ... ) ja que massa sovint els mestres segueixen insuficientment qualificats, mal pagats i amb un baix estatus en la societat”.

STEs anima la comunitat educativa a fer front als plans de desmantellament del sistema públic d’ensenyament

Avui, 4 d’octubre, a París i Nova York, la UNESCO celebra aquesta jornada d’abast mundial destacant la lluita contra el dèficit de docents, els obstacles per a una educació de qualitat i el paper de les i els docents en el desenvolupament dels ciutadans de tot el món.
El sistema educatiu de l’estat espanyol, immers en l’actual situació de retallades i l’atac frontal del govern del Partit Popular a l’escola públic amb la imminent aprovació de la LOMQE, és un dels que està patint, amb enorme virulència, la reconversió d’aquest bé comú als interessos dels mercats sota els dictats del neoliberalisme global, sense oblidar la seva complicitat amb l’Església Catòlica. Juntament amb això, l’esborrany dels pressupostos generals de l’Estat per a 2014 anticipen la continuïtat de les retallades educatius i la degradació de les condicions laborals del professorat, situació que la nova llei pretén consolidar, en un clar menyspreu a la comunitat educativa i a la societat en la seva totalitat.
La Confederació d’STEs - Intersindical, membre de la Internacional de l’Educació, fa seua aquesta crida i anima la comunitat educativa a fer front de manera decidida als plans de desmantellament del sistema públic d’ensenyament participant en les mobilitzacions programades pels STES en cada territori i per la Plataforma Estatal per l’Escola Pública .

Secretariat de la Confederació d’STEs - Intersindical