Professorat interí

STEs-i, FEDI, CPI i AFID decideixen constituir la plataforma PECEPI

dijous 10 novembre 2016 20:17 h

Arran d’anteriors contactes i després de reunir-se el passat 15 d’octubre a Múrcia per analitzar la problemàtica d’inestabilitat en l’ocupació del professorat interí de l’ensenyament públic no universitari, la Confederació d’STEs-interindical (STEs-i), la Federació Estatal de Docents Interins (FEDI), la Coordinadora del Professorat Interí del País Valencià (CPI-PV) i l’Associació de Funcionariat Interí Docent-CV (AFID-CV) han acordat constituir la Plataforma Estatal per la Consolidació i l’Estabilitat del Professorat Interí (PECEPI).

L’objectiu de la Plataforma és crear un espai de debat i de conscienciació del col·lectiu que unifique la lluita per a la consecució dels canvis legislatius necessaris que facen possible la funcionarització del col·lectiu. Per a això, defenem l’establiment d’un procés de consolidació dels llocs de treball del professorat interí com a funcionaris i funcionàries de carrera, a través d’un sistema d’accés diferenciat a la Funció Pública Docent, explicat en el document marc annex.

El professorat interí ocupa places vacants estructurals als centres públics d’ensenyament, la qual cosa suposa un mal ús del concepte legal d’interinitat i un frau de llei. La solució ha de ser justa i, per a això, ha de recollir necessàriament que ningú no perda l’ocupació mitjançant un sistema d’ingrés que garantisca l’adquisició total de la condició de funcionaris i funcionàries docents. El mateix EBEP estableix fórmules per a possibilitar aquest objectiu. Només cal voluntat política per a posar en marxa les mesures adequades amb aquesta finalitat.

Des d’aquesta Plataforma fem una crida al Govern de l’Estat, al Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, als grups parlamentaris del Congrés dels Diputats i de les comunitats autònomes perquè enceten processos de negociació i habiliten els recursos legals pertinents perquè més de 100.000 docents deixen de viure en la precarietat i inseguretat laboral, i puguen adquirir la condició plena de funcionàries i funcionaris de carrera.