Dret a l’educació

STEPV s’incorpora a la Campanya Mundial per l’Educació en l’àmbit del País Valencià

L’educació és un dret fonamental, i és imprescindible per trencar el cercle de la pobresa. Però en l’actualitat hi ha 69 milions de xiquetes i xiquets sense escolaritzar i 759 milions de persones adultes no tenen competències bàsiques de lectura.

dimarts 17 abril 2012 22:20 h

La Campanya Mundial per l’Educació (Global Campaing for Education) és una coalició internacional formada per ONG, sindicats de l’entorn educatiu, centres escolars i moviments socials de molt divers signe. Totes aquestes organitzacions coincideixen a reclamar el compliment íntegre dels compromisos de la “Cimera de Dakar” (Senegal) l’any 2000, on la comunitat internacional es va comprometre a garantir l’accés a una educació de qualitat per a tothom abans de l’any 2015. Ens anem acostant a aquest any, per això cal seguir actuant.
La Campanya Mundial per l’Educació va néixer perquè aquest compromís internacional, valuós i necessari, no passarà desapercebut. Per això, el seu objectiu és mobilitzar a la ciutadania perquè exigir als seus governs i a la comunitat internacional que complesquen les seves promeses i es responsabilitzen de la destinació de milions de persones als quals s’exclou del dret a l’educació.

Setmana d’Acció Mundial per l’Educació 2012: amb drets des del principi.

A només tres anys de 2015, data fixada per aconseguir l’Educació per a totes i tots, aquest any 2012 la Campanya Mundial per l’Educació (CME) es centrarà a defensar el dret a l’educació infantil, l’etapa que comprèn dels 0 als 6 anys d’edat.
Les xiquetes i xiquets d’aquesta edat són subjectes de drets (entre ells, el dret a l’educació), que han de ser garantits i respectats pels poders públics i per la societat. Sota el lema “Amb drets des del principi. Per una educació infantil de qualitat “, es vol reivindicar la importància de l’Atenció i Educació a la Primera Infància (AEPI).
En els últims anys, s’ha avançat en l’escolarització Primària en molts països. No ha passat el mateix amb la AEPI, una etapa fonamental per a les xiquetes i xiquets i, per tant, per les seves comunitats i les seves nacions. L’any 2000, 189 països es van comprometre a aconseguir el 2015 els Objectius de Dakar, entre ells: estendre i millorar l’atenció i educació integrals de la primera infància, especialment de les xiquetes i xiquets més vulnerables i desfavorits.
Aquest any, la Setmana d’Acció Mundial per l’Educació (SAME) es celebrarà entre el 23 i el 29 abril. En la web es poden trobar materials per la campanya (castellà) (valencià).