Dret a l’educació

STEPV reclama la modificació del currículum de Batxillerat perquè Filosofia siga matèria comuna

En atenció a la necessitat de revertir la LOMQE, STEPV se suma a la demanda que diversos sectors de la comunitat educativa ha fet pública perquè la Història de la Filosofia siga una matèria que curse tot l’alumnat de 2n de batxillerat a partir del pròxim curs escolar 2017/2018.

Reunió del Consell Nacional de STEPV

divendres 14 juliol 2017 17:36 h

Com ja va fer públic el Secretariat Nacional del STEPV en l’última reunió, el paper de la Filosofia en el sistema educatiu és capbdal per a la formació del nostre alumnat i no s’entendria que el País Valencià fóra l’única comunitat autònoma no governada pel PP en la qual continuara intacta la LOMQE. Per a STEPV es tracta d’una qüestió de política educativa (no una qüestió gremial), ja que si no s’aborden de manera immediata els canvis que facen possible aquesta demanda, una altra promoció acabarà els seus estudis de batxillerat sense haver cursat en tota la seua formació acadèmica una assignatura de caire instrumental com és la Filosofia.

STEPV ha estat present tant a les assemblees com a les diverses accions que el col·lectiu de professorat de Filosofia ha dut a terme en els últims mesos a fi d’aconseguir aquest objectiu. Cal recordar que tant a la Junta de Personal Docent de València com a la d’Alacant, STEPV va presentar mocions en defensa d’aquesta matèria. I a la mesa sectorial de negociació de les instruccions d’inici de curs (que ha tingut lloc aquesta setmana), membres de l’Assemblea de Professorat de Filosofia del País Valencià han format part de la delegació del STEPV per a exposar-li a l’Administració educativa la seua demanda i mostrar-li com fer-la possible per al curs vinent.
De la mateixa manera, a les Jornades per la consolidaciói l’estabilitat del professorat interí, organitzades per STEPV i la CPI, s’ha convidat a l’Assemblea de Professorat de Filosofia perquè hi participe i expose les seues reivindicacions davant d’altres col·lectius de professorat, perquè tots plegats puguem revertir el més prompte possible els efectes perversos de la LOMQE.

filosofia