Junta de portaveus

STEPV proposa millorar les condicions laborals del professorat i la qualitat de l’ensenyament

Dijous 20 d’octubre la Conselleria d’Educació ha convocat la Junta de Portaveus per a tractar el calendari de negociació

dimecres 19 octubre 2016 16:24 h

En la Junta de Portaveus STEPV proposarà una sèrie de temes de negociació per tal de revertir les retallades, millorar les condicions laborals del professorat, no aplicar la LOMQE i sentar les bases del sistema educatiu que volem.

En concret, el Sindicat proposarà, entre altres temes, la negociació de les plantilles de totes les etapes educatives –tant de docents com de PAS-, recuperar el poder adquisitiu del professorat, reduir les tasques burocràtiques en els centres, millorar la normativa de permisos i llicències, i altres aspectes que dignifiquen la tasca docent.
També pròposarà l’actualització de normativa que afecta el funcionament dels centres educatius com els reglaments orgànics i funcionals de totes les etapes educatives, la normativa d’FPA, d’atenció a la diversitat, la negociació de nous currículums (amb especial atenció a la situació de Filosofia), l’extansió de l’educació infantil 0-3 anys en la xarxa pública, entre altres temes de que afecten al funcionament i organització del sistema educatiu. En eixe sentit, continuarà proposant que la Conselleria d’Educació i el Govern Valencià no apliquen la LOMQE al País Valencià i, especialment, les revàlides en cap etapa educativa.
Quant al professorat interí, STEPV proposarà sistemes d’estabilitat i consolidació d’aquest personal per tal d’aconseguir la seua conversió en funcionaris de carrera amb l’aplicació de prerrogatives contingudes en l’actual Estatut Bàsic de l’Empleat Públic i proposarà millores perquè tot el personal interí cobre en el mes que s’incorpore a treballar. Igualment, insistirà en l’aplicació de la sentència guanyada pel Sindicat sobre l’abonament dels sexennis al professorat interí.
També insistirà en la necessitat de millorar la proposta de decret de plurilingüisme per tal que el valencià siga la llengua central d’aquest model i que es pose fi a les exempcions en les comarques castellanoparlants.
Igualment proposarà que es modifique la llei que regula la composició del Consell Escolar Valencià perquè reflexe fidelment les entitats que formen part de la comunitat educativa en aquest òrgan de consulta.
Finalment, STEPV exigirà el compliment de l’acord de legislatura en el marc de la Mesa General de la Funció Pública en els temes que afecten educació, com són, entre altres, el pagament del 100% de les retribucions en situacions d’incapacitat temporal, l’ampliació del permís per embaràs i per paternitat, la revisió i actualització de la normativa de riscos laborals, l’establiment de plans d’igualtat entre homes i dones, etc.
Moltes d’aquestes propostes que demà STEPV posarà damunt la taula en la Junta de Portaveus ja es van plantejar el curs passat però queden pendents de negociar. El Sindicat espera que aquests temes es negocien durant aquest curs pel bé del professorat i del sistema educatiu.

junta de portaveus

Rafael Miralles Lucena

19 octubre 2016 / 18:18 h

Un tema que cal rescatar i reincorporar a la taula reivindicativa és la reducció parcial de l’horari lectiu del professorat major de 55 anys. Si sabem quantes persones es troben en aquesta situació, es pot calcular el nombre de llocs de treball que es poden recuperar.
Una altra cosa relacionada amb el mateix aspecte. Es podria dissenyar un pla de formació (voluntari) per al professorat de nova incorporació que anara a càrrec (almenys parcialment) dels docents que estan pròxims a jubilar-se. Precisament les hores que es redueixen de la docència directa amb alumnes es podrien aprofitar per fer formació permanent als companys i companyes del centre. Seria una bona manera de matar dos pardals d’un tir.