Meses de negociació

STEPV per la transparència i la participació en la negociació col·lectiva

La Conselleria d’Educació ha cancel·lat el grup de treball sobre l’oferta pública d’ocupació de secundària i resta de cossos que es va iniciar el passat 24 de juliol. STEPV defensa la transparència i la participació en la negociació col·lectiva.

dilluns 30 juliol 2018 11:49 h

1. La direcció general de Centres i Personal docent va lliurar un document amb diverses dades en el grup de treball d’OPO del dia 24 de juliol. En aquesta reunió STEPV no es va comprometre a la confidencialitat de la que parla la nota oficial signada pel Serveis de de Relacions Institucionals de la Conselleria d’Educació.

2. El Sindicat, per tant, no va incomplir cap acord com diu l’Administració Educativa valenciana. STEPV és un sindicat participatiu que practica la transparència, la democràcia interna i la participació col·lectiva en tots els els assumptes, especialment en aquells que afecten les condicions laborals de les treballadores i treballadors. En coherència, com en altres ocasions, vam fer públiques entre les persones afiliades i vam fer una valoració pública de les dades que es van lliurar al grup de treball d’OPO. I ho vam fer per ser transparents amb la finalitat que la gent afectada poguera tindre tota la informació detallada d’un assumpte important pel seu futur laboral.

3. El govern valencià ha fet de la transparència i la participació dos dels seus màxims objectius. En eixe sentit ha creat la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació fins que n’és un dels seus vaixells insígnia. Una Conselleria que està força valorada pel propi Consell, les entitats socials i la societat valenciana. És per això que entenen, menys encara, el comunicat oficial sobre el grup treball d’OPO que ha fet public la Conselleria d’Educació, un comunicat que va en un sentit totalment contrari a la pràctica i les línies de treball aprovades i practicades per l’actual Consell de la Generalitat, que fan de la transparència una de les seues senyes d’identitat.

4. El sindicat també es caracteritza pel mateixos criteris: transparència i participació. Per això, van saludar la creacio de la Conselleria de Transparència en considerar que la seua gestió hauria d’impregnar el conjunt de les accions de tots els departament del Consell, tanmateix, sembla que en aquesta ocasió, també en altres, el departament d’Educació conselleria no ho comparteix.

5. STEPV, sindicat participatiu, democràtic i assembleari pren les decisions col·lectivament, per la qual cosa la nostra pràctica ha estat, des de sempre, no podria ser d’altra manera, mantindre puntualment informada la nostra afiliació i les treballadores i treballadors, per garantir que totes i tots tinguen la màxima informació i puguen participar i decidir en tots els processos de negociació, també en aquest sobre les OPO.

6. Condicionar l’existència del grup de treball de l’OPO, com sembla que volia la direcció general de Centres i Personal Docent, no es correspon a la nostra forma de treballar, cosa que hauria de saber la pròpia Administració Educativa. És per això que mai vam acceptar, eixa confidencialitat, no havent, per tant, incomplit cap pacte o acord. A més, això no haguera estat possible en no haver acceptat tindre eixes dades a canvi de no fer-les públiques.

7. STEPV té mes de 40 anys de existència i sempre, sí sempre, hem considerat les negociacions com a processos oberts, públics i transparents. I ara, també. Per tant, les persones afiliades o no, afectades per una negociació tenen tot el dret de saber quines coses es tracten i, fins i tot, des del nostre punt de vista, formar part de les comissions de negociació i poder pronunciar-se sobre els acords o desacords.

8. STEPV continuarà negociant en el grup de treball, meses tècniques o sectorials els drets laborals de totes les treballadores i treballadors, ho farem amb llum i taquígrafs, donant tota la informació sobre els assumptes que els hi afecten, qualsevol altra cosa és més pròpia de temps passats, d’una vella concepció de la política, del sindicalisme i negociació col·lectiva que afortunadament ja estan superats en aquests nous temps polítics i socials.