Professorat interí

STEPV manté la pressió per la retirada de la rebaremació de les borses

Conselleria amenaça que si accepten alguna al·legació sindical i no es firma l’acord tornaran a l’esborrany original

divendres 08 març 2013 16:32 h

Aquest matí ha tingut lloc una nova Mesa Tècnica per a tractar la proposta de Conselleria de nou acord de professorat interí. En la Mesa, l’administració ha donat dades de la situació del col·lectiu per edats i antiguitat, tal i com havien exigit les organitzacions sindicals per valorar l’impacte de la mesura.

Les dades indiquen que més de la meitat del professorat interí en cada un dels cossos no té la fase d’oposició aprovada, per la qual cosa estan obligats a presentar-se a les oposicions i aprovar-la si volen mantindre el seu lloc en borsa. Si no aproven tota la fase, seran rebaremats en funció de la nota obtinguda.
A la vista dels números, STEPV s’ha ratificat en la seua postura de retirada del document perquè el nombre de personal afectat és encara superior al que havia avançat l’administració dies abans.
A més, el Sindicat ha advertit que acabava de convocar sis dies de vaga, d’acord amb la decisió majoritària en les assemblees de professorat interí d’aquesta setmana i ha recordat que el govern valencià no ha parat de violentar el professorat aquests darrers anys amb les retallades que estan aplicant de plantilles, d’augments d’horari lectiu i ràtios d’alumnat, etc. Per tant, ha demanat novament la retirada del document i que deixen al professorat en general i a l’interí en particular que facen la seua feina amb tranquil·litat.
El sindicat no ha entrat a presentar al·legacions perquè suposaria donar per bo la premissa de la qual parteix l’administració (que els “millors” no estan en les borses) i el marc de negociació que han imposat, és a dir, la rebaremació sí o sí del professorat interí. Després d’una roda d’intervencions dels sindicats, la Conselleria ha rematat la faena anunciant que si accepten alguna de les al·legacions que algun sindicat ha presentat i després ningú signa l’acord, publicaran l’ordre d’acord amb l’esborrany inicial, sense cap al·legació sindical.
Això és una nova amenaça per part de l’administració per a pressionar els sindicats a acceptar les imposicions de l’administració que STEPV de cap manera accepta.