Mobilitzacions

STEPV-Iv expressa el seu suport a la vaga educativa del País Basc

STEPV dóna suport a la convocatòria de vaga a l’ensenyament públic no universitari de la Comunitat Autònoma del País Basc (CAPB) convocada per STEILAS, LAB i ELA per al proper 22 de març

Cartell de convocatòria de la vaga al País Basc

dimarts 21 març 2017 10:29 h

Els sindicats bascos han convocat la vaga en considerar imprescindible donar la volta a la situació que les polítiques de retallades del Govern Basc ha portat a l’ensenyament públic i reforçar el desenvolupament i la construcció del sistema educatiu basc.

Per això, consideren que, per avançar en el camí cap a aquest nou sistema educatiu, és ineludible recuperar el dret a la negociació col·lectiva en l’educació pública i millorar substancialment les condicions de treball. La mesures concretes que es reivindiquen són:
- Les plantilles d’educació pública de la CAPB han d’augmentar almenys en 2.000 persones, i en Nafarroa, en 900.
-La temporalitat mitjana de gairebé el 40% (38% en el personal docent,% 57 a les Escoles Infantils del Consorci Haurreskola, el 58% en Educació Especial i 63% en Cuines i Neteja) s’ha de reduir al 6%, estabilitzant en els diferents col•lectius més de 1.800 llocs de treball a Nafarroa, i més de 6.000, a la CAPB.
-El nombre d’alumnes i alumnes per classe s’ha de reduir un 10%.
-S’ha de recuperar el poder adquisitiu del personal d’educació.
-És urgent que les substitucions es realitzen des del primer dia.
-Les baixes s’han de pagar en la seva integritat, i deixar de castigar les treballadores i treballadors que posen malalts.
-Cal recuperar les mesures que faciliten i acompanyen la jubilació.
A més, els sindicats STEILAS, LAB i ELA exigeixen un augment de la inversió pública en educació fins arribar progressivament al 6% del PIB; acabar amb la LOMQE i la seua regulació a la CAPB; superar els models educatius que no garanteixen un coneixement suficient de l’euskera i que s’abandone la mercantilització de l’educació per que aquesta siga un instrument de desenvolupament personal i social integral, impulsant la cohesió social i la integració, basant-se en la diversitat, la igualtat i la coeducació.
Per STEPV–Intersindical Valenciana aquestes reivindicacions són compartides en haver format part de les polítiques neoliberals aplicades a l’educació pels governs espanyol i valencià del PP que han portat a l’educació pública i al personal que hi treballa a una situació que cal revertir immediatament per avançar en el camí d’una escola pública, laica,  valenciana, democràtica, inclusiva, gratuïtat i de qualitat i per dignificar les condicions laborals del personal que hi treballa.
Per tot açò, des de l’STEPV saludem la mobilització dels sindicats bascos STEILAS, LAB i ELA i compartim i donem suport a la seua lluita i mobilització per una escola pública basca i per la millora de les condicions laborals.

vaga educativa