Condicions laborals

STEPV exigeix millorar les condicions laborals del professorat en les instruccions d’inici de curs

Aquest matí s’han tractat les instruccions d’infantil i primària en Mesa Sectorial

STEPV

Dimarts 11 Juliol 2017 17:29 h

Tot i que estava previst que es negociaren les instruccions d’infantil i primària i les de secundària i batxillerat i FP Bàsica, només ha donat temps a tractar les primeres.

La Conselleria s’ha compromés a tractar totes aquestes qüestions el curs que ve

STEPV ha exigit millores quant a les reduccions horàries de les coordinacions (n’hi ha que no tenen cap hora de descompte o són totes complementàries quan haurien de ser lectives) i que es contemple al coordinació de prevenció de riscos laborals. També ha demanat que s’apliquen descomptes horaris al professorat major de 55 anys.
El Sindicat ha tornat a reivindicar la negociació de les plantilles d’infantil i primària per a recuperar el tutor generalista en tots els centres educatius i l’actualització del ROF, que és de l’any 1997.
La Conselleria s’ha compromés a tractar totes aquestes qüestions el curs que ve, ja que s’ha de preveure pressupostàriament.
D’altra banda, STEPV ha sol•licitat un debat més profund respecte a l’apartat de la vestimenta de l’alumnat, novetat en aquestes instruccions d’inici de curs. El Sindicat considera que unes instruccions no solucionen aquesta qüestió i que cal tindre en compte les actuacions dutes a terme en els centres docents en el marc del pla de convivència que han donat resultats positius.
Dijous continuarà la negociació de la resta d’instruccions d’inici de curs.