Dignitat del professorat

STEPV exigeix a la Gabriel Miró que deixe d’assetjar el valencià i el professorat

El Sindicat exigeix que s’investigue la filtració d’un àudio a una docent en un centre del Baix Segura i li ofereix la defensa jurídica

Imatge del mapa dialectal de l'agenda

divendres 13 octubre 2017 12:43 h

Segons s’ha publicat en diversos mitjans de comunicació la FAPA Gabriel Miró d’Alacant ha sol•licitat la retirada d’una agenda en la qual apareix un mapa dels Països Catalans, cosa que no és certa, ja que no es tracta d’un mapa polític sinó d’un mapa dels dialectes de la llengua catalana. Aquest mapa, com qualsevol altre mapa dialectal de qualsevol llengua, és una eina didàctica i no política.

Gravar àudios, vídeos o fer fotos sense el consentiment de la persona és il·legal

No es pot amagar a l’alumnat la realitat dialectal de la llengua catalana i les seues varietats, entre les quals està el valencià. Altrament seria un atemptat a la ciència, a la lingüística i a la llibertat de càtedra.
Però a banda d’aquesta barbaritat antipedagògica, la FAPA Gabriel Miró també està estudiant un àudio gravat a una docent en un centre del Baix Segura. STEPV recorda que gravar àudios, vídeos o fer fotos sense el consentiment de la persona és il·legal i exigeix una investigació a la Conselleria d’Educació sobre aquest fet i l’actuació contundent sobre les persones responsables d’aquesta filtració.
Aquest fet és molt greu i posa en una situació d’indefensió al professorat en les aules ja que qualsevol intervenció a l’aula pot ser perfectament manipulada si es treu de context, com ha passat en aquest cas.
Per tot això, STEPV exigeix a la FAPA Gabriel Miró d’Alacant que deixe d’assetjar el valencià a les comarques d’Alacant i de crear un enfrontament innecessari sobre la llengua comuna de tots els valencians i valencianes. I a la Conselleria d’Educació, el Sindicat li demana que investigue els fets i es depuren les responsabilitats pertinents.
A més, el Sindicat ofereix a la docent afectada la cobertura jurídica necessària per a denunciar els fets i defensar els seus drets.

llengua agressions

Josep Franco Giner

13 octubre 2017 / 15:23 h

Amb la companya sempre, que l’única cosa que pretenia era paliar la segregació que pateixen els alumnes que s’acullen a la maleïda exempció. Suport absolut.