Polítiques educatives

STEPV es reuneix amb ADIP-PV per a tractar les reivindicacions dels centres CAES

L’Associació de Directores i Directors d’Infantil i Primària del País Valencià i STEPV intercanvien reflexions i propostes per a traslladar a la Conselleria d’Educació. La reunió ha tingut lloc a la seu de STEPV a Castelló

Un moment de la reunió amb ADIP a Castelló

dimecres 27 juny 2018 19:57 h

En concret, s’han tractat les diferents reivindicacions que ADIP està arreplegant en un document consensuat entre els diferents centres CAES del País Valencià. Aquest document es farà públic en breu una vegada finalitzat el seu procés d’elaboració.

És així com STEPV junt a ADIP-PV considerem urgent tractar urgentment amb la Conselleria d’Educació la problemàtica dels CAES

Entre els temes tractats figuren la situació precària en què treballen a aquests centres agreujada per les retallades de professorat de compensació educativa i de dotació econòmica que pateixen des de l’inici del canvi de govern degut a les polítiques educatives aplicades. Es van tractar mesures per a combatre la imatge de centres gueto que injustament tenen aquests centres, que fan una tasca encomiable i fonamental en la lluita contra les desigualtats socials de l’alumnat. També es denuncia que, a nivell general, les infraestructures d’aquest centres són velles i amb carències en les instal•lacions. Constatem que urgeix tractar mesures concretes de com donar estabilitat a les plantilles dels centres CAES, i així afavorir la continuïtat del professorat i poder portar endavant els diferents programes de compensació educativa, i també la necessitat de formació del professorat per poder fer front al treball en aquests tipus de centres, havent de millorar tant la formació inicial a les universitats com la contínua impulsada des dels CEFIRES.
És així com STEPV junt a ADIP-PV considerem urgent tractar urgentment amb la Conselleria d’Educació la problemàtica d’aquests centres i que atenguen cadascuna de les reivindicacions dels centres CAES i calendaritzar les mateixes per tal d’aconseguir millorar les condicions laborals del professorat que hi treballa i poder millorar la resposta educativa a l’alumnat allí escolaritzat. El Sindicat ja ha traslladat en diverses ocasions a Conselleria la necessitat de tractar en mesa de negociació la realitat d’aquests centres concrets. Per tant, demanem per part de Conselleria d’Educació una major sensibilitat cap als centres CAES i convocar les meses de negociació necessàries per a tractar la seua situació.