STEPV es reuneix a Cuba amb el Sindicat d’Educació i la CTC

El Secretari General del SNTECD i la delegació d’STEPV-Iv intercanviaren sobre la situació de l’educació i el moviment sindical, així com reiteraren la invitació al Congrés de Pedagogia 2017 que tindrà lloc a l’Havana

dijous 28 juliol 2016 13:09 h

El dilluns 18 de juliol va ser rebut a l’Havana en la seu del Sindicat Nacional de l’Educació, la Ciència i l’Esport (SNTECD) i la Central de Treballadors de Cuba (CTC), per part del secretari general i diputat de l’assemblea nacional del poder popular (ANPP) Ismael Drullet, per la responsable de Relacions Internacionals Gertrudis Simón, i per Mercedes Lugo, membre del Secretariat Nacional i directora de relacions internacionals de la Central de Trabajadores de Cuba (CTC), David Rodríguez, sindicalista del STEPV-Iv, juntament a una delegació de l’associació valenciana d’amistat amb Cuba José Martí que desenvolupa a l’illa diversos projectes de cooperació i activitats per conéixer en primera persona el procés d’actualització socioeconòmic de la revolució cubana.

En la trobada, producte de les relacions de col·laboració ja existents, s’intercanviaren experiències sobre diversos temes d’interés comú: la situació i els reptes de l’educació en Amèrica Llatina, en Europa, en l’Estat espanyol i en el País Valencià i Cuba en particular; i el moviment sindical, la seua organització i el seu paper en defensa dels drets dels treballadors i treballadores i els drets fonamentals, entre d’altres assumptes. Cal destacar que el Sindicat Nacional de Treballadores de l’Educació, la Ciència i l’Esport de Cuba (SNTECD) és el de major afiliació de l’illa, un país on la gratuïtat absoluta de l’ensenyament abraça des de l’educació infantil fins a la universitària, amb centenars de milers de graduats en aquestes darreres dècades, un model educatiu que també desplega un gran nombre de professors i professores en altres països per lluitar contra l’analfabetisme i per donar suport a la formació de professionals de diverses àrees, i es tracta d’un país on es formen gratuïtament desenes de milers d’estudiants de països empobrits, com en el cas de l’Escola Llatinoamericana de Medicina (ELAM). En aquest sentit, el sistema educatiu cubà està considerat per la UNESCO i altres institucions internacionals com el millor de l’àrea.
La reunió va ser útil per enfortir més encara els lligams solidaris entre les dues organitzacions sindicals, explorar possibilitats d’intercanvi, així com per confirmar la presència d’STEPV-Iv en el Congrés Pedagogia 2017.