Meses de negociació

STEPV demana l’entrada escalonada de l’alumnat en l’inici del curs 2020/21

Aquest matí s’ha negociat el calendari escolar del curs que ve

Inici del curs 2019/20 en una escola

dijous 28 maig 2020 15:00 h

El Sindicat ha demanat, prèviament al plantejament de les esmenes i propostes a la resolució, que cal la convocatòria urgent d’un grup de treball per a preparar els possibles escenaris i l’organització del curs que ve, i la necessitat d’un pla de xoc que dote de les plantilles de professorat i de les condicions laborals necessàries per garantir amb èxit el curs més complicat que s’haja vist en la història recent de l’educació.

El Sindicat demana més temps perquè el professorat es coordine en el curs més complicat de la història recent

Quant a la resolució del calendari escolar, les dates d’inici i de finalització del curs ja estaven marcades per la resolució del 4 de maig (el 7 de setembre i el 23 de juny en infantil, primària, secundària, batxillerat i FP) i, per tant, eixes dates són inamobibles, segons la Conselleria, però STEPV ha demanat que l’inici de curs siga escalonat, és a dir, que no tot l’alumnat entre necessàriament el 7 de setembre alhora, per evitar així aglomeracions innecessàries. També ha defensat que el professorat ha de tindre més temps per coordinar-se, ja que el curs que ve, com hem dit abans, serà molt diferent a la resta de cursos que hem conegut fins ara.
També s’ha fet la mateixa reflexió respecte a altres etapes educatives com Formació Professional i també s’ha demanat l’entrada escalonada. Cal dir que la majoria de sindicats han demanat aquest escalonament en l’entrada pels mateixos motius que STEPV.
El Director General de Centres, Ximo Carrión, ha contestat a aquesta demanda que s’estudiarà si cal o no que l’entrada siga escalonada, ja que fins que arribe el moment no tindrem més certeses respecte al comportament del virus i la necessitat o no de prendre determinades mesures.
Quant al torn obert de paraules, la majoria de les qüestions que ha plantejat el Sindicat són competència de la Direcció General de Personal que no estava present en la reunió i, per tant, s’han quedat pendents de resposta.