Meses de negociació

STEPV demana a la Conselleria que no aplique les revàlides

A més, demana modificar el currículum de Batxillerat per incorporar Història de la Filosofia en 2n en totes les modalitats

dijous 13 octubre 2016 16:19 h

En la Mesa Sectorial d’aquest matí sobre renovació de direccions i concurs de trasllats, STEPV ha proposat, en el torn obert de paraules, a la Conselleria d’Educació que no aplique les revàlides.

El Sindicat també ha demanat la convocatòria de la Junta de Portaveus per a tractar el calendari de negociació d’aquests curs

El Sindicat s’ha posicionat en contra d’aquestes proves finals en tots els cursos en què la LOMQE marca que s’han d’aplicar: 3r i 6è de Primària, 4t d’ESO i 2n de Batxillerat. En aquests dos darrers cursos les proves seran vinculants per obtindre els respectius títols d’ESO i de Batxillerat, tot i que enguany encara no s’aplicarà aquesta exigència. Les revàlides són un filtre més que només serviran per a segregar l’alumnat en funció del seu rendiment acadèmic que es jugarà en unes proves després d’haver superat les matèries de les quals s’han de tornar a examinar.
En 2n de Batxillerat el resultat de les proves condicionarà l’accés a la universitat per a l’alumnat. Encara no es coneixen els criteris de les proves –i previsiblement fins finals de novembre no es coneixeran- amb la qual cosa el professorat no sap a què atendre’s per preparar l’alumnat.
A més, hi ha matèries com Filosofia que només s’imparteixen en 1r de Batxillerat però que també formaran part de les revàlides, cosa que no té cap sentit ja que l’alumnat portarà un curs sencer sense treballar-les.
Per tots aquests motius STEPV ha demanat a la Conselleria d’Educació que no aplique les revàlides en cap nivell educatiu, però especialment en batxillerat per les circumstàncies específiques que s’han referit.
A més, també ha demanat que es modifique el decret de currículum de batxillerat per incloure Història de la Filosofia en 2n en totes les modalitats, com ja ha demanat en les diferents ocasions en què s’ha negociat l’esmentat decret. La LOMQE arracona matèries com la Filosofia que contribueixen en despertar el sentit crític del nostre alumnat i els ajuda a pensar per ells mateixos. Per tant, el Sindicat considera necessari que aquesta assignatura tinga el pes lectiu que es mereix en el sistema educatiu valencià.
A més, el Sindicat també ha demanat la convocatòria de la Junta de Portaveus per a tractar el calendari de negociació d’aquests curs. La Conselleria s’ha compromés a convocar-la la setmana que ve. L’administració també ha informat que convocarà una reunió de la Comissió de Seguiment de l’Acord de Professorat per a tractar incidències en les places de difícil cobertura, entre altres temes.

13 d’octubre de 2016

Rafael Sartorio Maulini

13 octubre 2016 / 17:45 h

Molt bé la reivindicació de la Filosofia com a matèria obligatòria en 2n de Batxillerat!