Polítiques educatives

STEPV davant el canvi de govern a la Generalitat Valenciana

El Sindicat continuarà reivindicant millores en les condicions laborals del professorat, el manteniment dels avanços aconseguits i la protecció i millora del valencià a l’ensenyament

divendres 02 juny 2023 14:35 h

Pendents encara de la configuració del nou govern sorgit de les eleccions autonòmiques del 28 de maig i a l’espera de conèixer el nou equip que gestionarà la Conselleria d’Educació, el Secretariat Nacional de STEPV es dirigeix a la força política que ha obtingut la majoria, el Partit Popular, perquè respecte i potencie els marcs de representació i negociació de la comunitat educativa.

Esperem que no es produïsca cap ingerència ni amenaça a la professionalitat del professorat

En aquest sentit, el sindicat continuarà defensant i treballant per la millora de les condicions laborals del professorat, la reducció de la burocràcia, el manteniment dels increments de les plantilles docents, la gratuïtat de l’ensenyament, els avenços en inclusió educativa, l’impuls a la construcció de nous centres i la millora dels actuals, el manteniment d’unitats en l’arranjament escolar, la consolidació i l’estabilitat del professorat interí, etc.

Igualment, continuarà lluitant per la reducció de les ràtios (presentarem les signatures de la ILP per la baixada de ràtios la setmana que ve a les Corts) i per un model que situe l’escola pública en l’eix central del sistema educatiu.

En l’àmbit de les universitats, STEPV continuarà treballant pel conveni col·lectiu de personal laboral, la lluita contra la precarietat, la millora del finançament de les universitats i de les condicions laborals del PAS i PDI. Igualment, el Sindicat estarà atent a l’aplicació de la LOSU.

I, en el conjunt del sistema educatiu, el Sindicat continuarà vigilant la salut i la seguretat laboral de les treballadores i treballadors i es mantindrà ferm en l’avanç de l’ensenyament en valencià i no tolerarà cap retrocés en aquest àmbit.

Per això, quan es configure el nou govern, el Sindicat mantindrà totes aquestes propostes en totes les meses de negociació i de representació on està present: Mesa Sectorial d’Educació, Juntes de Personal Docent No Universitàries, Comités de Seguretat i Salut Laboral, Mesa Sectorial d’Universitats, Juntes de PDI i PAS, Comités d’Empresa de les universitats, etc.

Finalment, el Secretariat Nacional de STEPV defensa plenament la professionalitat del professorat valencià que dia a dia treballa per dur endavant l’alumnat, abans, durant i després d’una crisi fortíssima generada per la pandèmia de la COVID-19. En eixe sentit esperem que no es produïsca cap ingerència ni amenaça a la seua professionalitat ni que es qüestione la magnífica feina que desenvolupa el professorat valencià.

Des de les diferents posicions i des del diferent paper que representem, emplacem els futurs responsables de la Conselleria d’Educació a treballar per donar solucions als reptes de l’ensenyament valencià.