Llengua

STEPV aposta per un plurilingüisme integrador

El Sindicat defensa que el valencià siga la llengua vehicular

Els representants dels partits i el conseller, en la roda de premsa de presentaicó de la llei

STEPV

Divendres 29 Setembre 2017 15:28 h

El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià – Intersindical Valenciana (STEPV) considera que la Llei de plurilingüisme que han presentat diversos grups parlamentaris per a la seua aprovació a les Corts Valencianes ha de contemplar el valencià com la llengua vehicular de tots els centres docents, públics i privats, i de totes les etapes educatives.

STEPV ha estat, des de la seua fundació, un ferm defensor del procés de normalització lingüística del nostre País. Per això, volem una Llei d’Igualtat Lingüística que supere l’obsoleta LUEV, hem donat suport al Decret d’usos institucionals i administratius de les llengües oficials en l’Administració de la Generalitat Valenciana, hem apostat per la urgent obertura d’Àpunt i per un espai comunicatiu compartit amb la resta de territoris de parla catalana, estem exigint un augment de les partides pressupostàries destinades a la promoció i ús del valencià per equiparar-nos als altres territoris amb llengua pròpia i hem defensat un veritable plurilingüisme al sistema educatiu valencià, des de l’educació infantil a la universitat.
STEPV reunirà els seus òrgans sindicals per fer una valoració acurada i participativa de la norma presentada i coneguda hui mateix. Tanmateix, des del Sindicat es considera que una norma tan important per al futur del sistema educatiu valencià ha de ser negociada i consensuada amb la Comunitat Educativa i, especialment, amb els sindicats ja que afecta directament les condicions laborals del professorat i el model educatiu valencià. És per això que reclama tractar aquests assumptes en la Mesa Sectorial d’Educació i el Consell Escolar Valencià, sense que això impedesca obrir altres espais de diàleg que ho faça possible.
D’altra banda, des de l’STEPV es considera que ha d’haver un únic programa lingüístic per a tot el sistema educatiu valencià que reconega el valencià com la llengua vehicular. Un programa que garantesca que tot l’alumnat, en acabar els seus estudis obligatoris, domine el valencià, el castellà i una llengua estrangera. El Sindicat considera que els únics programes que ho possibiliten són els programes d’immersió lingüística i d’ensenyament en valencià.  En aquest sentit, a hores d’ara, la majoria dels centres educatius poden impartir un mínim més ambiciós d’hores en valencià, almenys del 50%, en aquells casos que actualment compten amb menys presència del valencià.
STEPV també considera que la nova normativa ha d’acabar amb la discriminació de l’alumnat de les comarques castellanoparlants. Per a aconseguir-ho, cal una planificació lingüística que incloga, entre altres mesures organitzatives, pedagògiques i de personal, plans específics de formació del professorat, reducció de ràtios, dotació de professorat de valencià i l’eliminació de les exempcions, que són una evident discriminació envers l’alumnat d’aquestes comarques.

Descarrega’t ací la proposta de llei