Llengua

STEPV aposta per un plurilingüisme integrador

El Sindicat defensa que el valencià siga la llengua vehicular

Els representants dels partits i el conseller, en la roda de premsa de presentaicó de la llei

divendres 29 setembre 2017 15:28 h

El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià – Intersindical Valenciana (STEPV) considera que la Llei de plurilingüisme que han presentat diversos grups parlamentaris per a la seua aprovació a les Corts Valencianes ha de contemplar el valencià com la llengua vehicular de tots els centres docents, públics i privats, i de totes les etapes educatives.

STEPV ha estat, des de la seua fundació, un ferm defensor del procés de normalització lingüística del nostre País. Per això, volem una Llei d’Igualtat Lingüística que supere l’obsoleta LUEV, hem donat suport al Decret d’usos institucionals i administratius de les llengües oficials en l’Administració de la Generalitat Valenciana, hem apostat per la urgent obertura d’Àpunt i per un espai comunicatiu compartit amb la resta de territoris de parla catalana, estem exigint un augment de les partides pressupostàries destinades a la promoció i ús del valencià per equiparar-nos als altres territoris amb llengua pròpia i hem defensat un veritable plurilingüisme al sistema educatiu valencià, des de l’educació infantil a la universitat.
STEPV reunirà els seus òrgans sindicals per fer una valoració acurada i participativa de la norma presentada i coneguda hui mateix. Tanmateix, des del Sindicat es considera que una norma tan important per al futur del sistema educatiu valencià ha de ser negociada i consensuada amb la Comunitat Educativa i, especialment, amb els sindicats ja que afecta directament les condicions laborals del professorat i el model educatiu valencià. És per això que reclama tractar aquests assumptes en la Mesa Sectorial d’Educació i el Consell Escolar Valencià, sense que això impedesca obrir altres espais de diàleg que ho faça possible.
D’altra banda, des de l’STEPV es considera que ha d’haver un únic programa lingüístic per a tot el sistema educatiu valencià que reconega el valencià com la llengua vehicular. Un programa que garantesca que tot l’alumnat, en acabar els seus estudis obligatoris, domine el valencià, el castellà i una llengua estrangera. El Sindicat considera que els únics programes que ho possibiliten són els programes d’immersió lingüística i d’ensenyament en valencià.  En aquest sentit, a hores d’ara, la majoria dels centres educatius poden impartir un mínim més ambiciós d’hores en valencià, almenys del 50%, en aquells casos que actualment compten amb menys presència del valencià.
STEPV també considera que la nova normativa ha d’acabar amb la discriminació de l’alumnat de les comarques castellanoparlants. Per a aconseguir-ho, cal una planificació lingüística que incloga, entre altres mesures organitzatives, pedagògiques i de personal, plans específics de formació del professorat, reducció de ràtios, dotació de professorat de valencià i l’eliminació de les exempcions, que són una evident discriminació envers l’alumnat d’aquestes comarques.

Descarrega’t ací la proposta de llei

Enrique Rodolfo Martínez Pérez

01 octubre 2017 / 19:41 h

Saludos
Ojo:
Cuando se dice “per al futur del sistema educatiu valencià ha de ser negociada i consensuada amb la Comunitat Educativa” …
¿se está refiriendo solo a los sindicatos y a las personas que controlan el sindicato, en este momento, y que tienen intereses particulares como fomentar el valenciano a consta de mandar, por mirar a otro lado, al PARO a Profesores interinos, siendo personas irresponsables y que renuncian al bien común, salvo que tengan que mandar al PARO a los Profesores interinos que no han podido, por las razones que sean, el requisito lingüístico que Conselleria solicita sin haber consensuado ni con los afectados directos ni con el colectivo implicado?  ...
Todo esto encima, a sabiendas que existe una ley que dice que no se aplicará dicho requisito si la lista no está completamente garantizada de que todo el Profesorado ha sido formado y capacitado progresiva y gradualmente con voluntariedad (de quién?) y con promoción (interna se entiende)... (artículo 23.2 de la ley 4/1983 y Decreto 79/1984, de 30 de julio, Artículo 6)
o se está refiriendo a NO SER legales, y SI tramposos como se supone cuando no se consulta a los afectado… Ser legales y consultar y tratar de que ellos opinen, ya que 300 profesores que faltan por cubrir más los que se han solicitado hasta ahora, desde el 1 de septiembre de 2017, no es el 1 % como hoy dice (1 de octubre de 2017) en una entrevista, publicada en el Levante-EMV, el señor Conseller V. Marzà, que como responsable, va y pasa de la verdad y miente o los consejeros le han tomado el .... El 1% de 5000 profesores interinos contratados anualmente son 50 profesores.  AQUÍ NO CUADRA, ALGO O ALGUIEN ES UN MENTIROSO: 500 profesores contratados desde el 1 de septiembre 2017, como mínimo es al menos 10 por ciento, jamás el 1 por ciento.

Es esa clase de personas las que imperan de cara a la opinión pública? Aunque se esté saltando la legislación y pasándosela por las narices y como no les gusta su olor pasan ...  Verdaderamente es una vergüenza que se tenga que leer mentiras sobre afectados y mandados al paro y no considerar la profesión como primer parámetro de respeto. Si es así, veréis pronto como vuestra piel se convierte en negra ya que los africanos invadirán nuestra tierra y seremos minoría.

Enrique