Jornada Escolar

STEPV aporta propostes per a fer viable l’aplicació de la jornada contínua

Apel·la a l’autonomia dels centres per organitzar l’horari complementari del professorat, entre altres propostes

dijous 10 març 2016 22:21 h

STEPV ha començat la seua intervenció sobre l’ordre que regularà la jornada escolar amb una crítica a l’administració pel retard en què s’ha iniciat la negociació i pel poc temps que s’ha donat perquè els claustres dels centres estudien el document (només dos dies).

Si no s’apliquen aquestes propostes l’aplicació de la jornada contínua es pot veure entrebancada en molts centres

Així i tot, el Sindicat valora positivament que es regule la possibilitat que els centres adopten la jornada contínua, una reivindicació històrica de STEPV, si així ho acorda la comunitat educativa. Fins ara, tots els intents de negociació amb l’anterior administració no van reeixir per motius diferents, més enllà de regular-ho experimentalment en uns pocs centres educatius.
Quant a l’esborrany de l’ordre, el Sindicat ha demanat que s’incloga en els pressupostos de la Generalitat una partida pressupostària per a finançar les activitats extraescolars que organitzen els centres que s’acullen a la jornada contínua, per garantir-ne la gratuïtat. També ha proposat flexibilitat als centres per organitzar la jornada (hores d’entrada i d’eixida, horaris d’eixida del menjador, etc.) així com autonomia perquè el claustre acorde també la distribució de les hores complementàries del professorat. La proposta de Conselleria obliga a uns horaris complementaris que trenquen l’organització actual en la immensa majoria dels centres educatius, perquè imposa uns horaris fixos.
STEPV també ha proposat que s’elimine la necessitat d’un informe favorable de l’ajuntament de la localitat, ja que no és competència local donar el vist i plau al model de jornada dels centres educatius. En tot cas, els ajuntaments han de col·laborar, en els centres que s’acullen a la jornada contínua, a l’organització i finançament de les activitats extraescolars que es programen.
El Sindicat entén que si no s’apliquen aquestes propostes l’aplicació de la jornada contínua es pot veure entrebancada en molts centres educatius que desitgen acollir-se a aquest model.
Una altra aportació del Sindicat ha estat una regulació específica dins de l’ordre per als Centres Rurals Agrupats (CRA), ja que l’aplicació de la jornada contínua, d’acord amb la proposta de Conselleria, és pràcticament impossible d’aplicar en aquests centres per les seues característiques (diversos aularis dispersos en diferents localitats, equips directius i claustres reduïts, etc.).
STEPV espera que la Conselleria d’Educació accepte aquestes propostes per tal de fer més eficaç l’aplicació de la jornada contínua en els centres que així ho desitgen.