Reforma educativa

STEPV, amb l’alumnat dels instituts valencians contra les revàlides i la LOMQE

El Sindicat ha donat suport a la concentració de l’alumnat a València

Un moment de la concentració d'aquesta vesprada

divendres 07 octubre 2016 17:40 h

Centenars d’alumnes dels instituts de València han dut a terme una concentració aquesta vesprada davant la Delegació del Govern, convocats per la Xarxa d’Instituts Valencians, per a protestar contra les revàlides i la LOMQE. STEPV ha donat suport a aquesta concentració i diversos delegats del Sindicat s’hi ha sumat a la protesta.

Per a STEPV les revàlides són un mecanisme de segregació de l’alumnat

Per a STEPV les revàlides són un mecanisme de segregació de l’alumnat. L’alumnat ha de fer front a aquestes proves en 3r de Primària (amb 9/10 anys), 6è de Primària (11/12 anys), 4t d’ESO (15/16 anys) i Segon de Batxillerat (17/18 anys). Són proves externes que, en ESO i Batxillerat necessàriament cal superar per obtindre els corresponents títols.
Aquestes proves, a més de sotmetre a un estrés innecessari el professorat, però especialment, l’alumnat, serveixen per a determinar el futur de l’alumnat, ja que si no es superen en ESO i Batxillerat, es tanca la possibilitat de continuar els estudis posteriorment, encara que s’haja obtingut un resultat positiu en les avaluacions dels cursos en què s’apliquen les revàlides.
D’aquesta manera, se segrega l’alumnat per rendiment escolar i s’atempta contra el principi de la igualtat d’oportunitats.
És per això, i per molts altres motius, que cal derogar la LOMQE, que regula les revàlides. Mentrestant, STEPV donarà suport a totes les accions per a minimitzar, esquivar o inaplicar la LOMQE en el sistema educatiu i, entre altres coses, les revàlides.
STEPV està treballant en diverses fòrums i plataformes per tal de reactivar la mobilització del professorat i de la comunitat educativa contra la LOMQE. Cal una mobilització sostinguda en el temps fins que s’aconseguisca la derogació d’aquesta llei, independentment de qui governe, i es negocie una nova llei amb la participació de la comunitat educativa.

revàlides lomqe alumnat