Meses de negociació

STEPV abandona la Mesa Sectorial en constatar que no hi havia cap voluntat d’arribar a un acord

La Conselleria fa anys que tensa els claustres amb la seua política de retallades.

dimecres 30 gener 2013 13:45 h

Aquest matí ha tingut lloc la reunió de la Mesa Sectorial per tancar l’ordre de plantil]les de primària. STEPV ha abandonat la Mesa en constatar que no s’ha acceptat cap proposta sindical i en comprovar que no hi ha marge de negociació per a salvar la supressió de 400 llocs de treball.

STEPV fa una crida al professorat a participar massivament a les concentracions de demà a Alacant, València i Castelló

El passat 16 de gener, la Conselleria va convocar una reunió de la Mesa Tècnica per modificar les plantilles de primària. Aquesta modificació comportava una retallada de 400 llocs de treball. Se suprimeix l’especialitat de francés i s’augmenten llocs de les especialitats d’Anglés i d’Audició i Llenguatge en detriment de les especialitats de Primària i de Pedagogia Terapèutica. A més, en els centres que tenen entre 12 i 17 unitats se suprimeix un lloc de treball psi es compara amb les plantilles actuals.
Tot això comportarà la supressió de 400 llocs de treball, que finalment seran més per l’impacte de l’augment de ràtios a 30, com ja va denunciar el Sindicat ahir, quan vam conéixer la proposta d’arranjament escolar per al curs que ve. A més, comportarà un procés de recol·locació del personal funcionari de carrera amb destí definitiu que, en la majoria dels casos, no podrà recol·locar-se en el seu centre actual i haurà de desplaçar-se a un altre.
STEPV i la resta de sindicats de la Mesa Sectorial hem rebutjat que la modificació de les plantilles comporte la pèrdua de llocs de treball i hem fet una sèrie de propostes per evitar-ho i de disminuir l’impacte de les noves plantilles en el personal docent i en la qualitat de l’ensenyament.
STEPV ha proposat una negociació en condicions de les plantilles que han d’adaptar-se a les actuals necessitats derivades de la LOE (de 2006) i de les noves figures de coordinació com la del responsable de formació, implantada aquest mateix curs per la Conselleria d’Educació. També hem plantejat la necessitat de compensar els equips directius, carregats de burocràcia per la quantitat de plans i programes que han de posar en marxa. I també la necessitat de dotar els centres de primària de personal d’administració i serveis, que ara mateix no tenen.
Aquesta proposta requereix una negociació tranquil·la, amb voluntat d’arribar a un acord per totes les parts, basada en les necessitats dels centres, en criteris pedagògics i organitzatius i no economicistes (com la proposta de la Conselleria), i amb la idea de millorar la qualitat de l’atenció educativa per al nostre alumnat.
A més, també hem proposat, quant al procediment de recol·locació del professorat afectat per les plantilles, una aplicació transitòria perquè el professorat puga formar-se i obtindre una nova habilitació en una especialitat que li permeta reubicar-se en el seu centre.
Cap d’aquestes propostes, ni cap altra de la resta dels sindicats, ha sigut admesa. Per tant, i en vista de la manca de voluntat d’arribar a un acord sobre un tema tan delicat com les plantilles, STEPV ha abandonat la Mesa com a acte de protesta.
El Sindicat ha demanat a la Conselleria en la Mesa que deixe de tensar els claustres i de retallar en educació (d’acord amb el compromís contret per la consellera Catalá a principi de curs) i ha insistit a concertar una reunió amb la consellera Català per tractar les necessitats del sistema educatiu.
Des de 2009, amb l’ocurrència d’impartir EpC en anglés, la Conselleria no ha parat de violentar els claustres. En 2010/11 van retallar les plantilles de FP i secundària; en 2011/12, retallava programes d’atenció a la diversitat, entre d’altres, i el decret Vela retallava les retribucions del professorat i del conjunt del funcionariat. Aquest curs ha retallat beques de transport i menjador, ha augmentat les ràtios de les aules i l’horari del professorat (aplicant el RD de Wert) i ara pretén suprimir 400 llocs de treball de primària.
STEPV no està disposat a acceptar cap retallada més i fa una crida al professorat a participar massivament en les concentracions de demà a Alacant, València i Castelló, i a la manifestació a València del 9 de febrer contra les retallades en educació.