Professorat interí

Sobre el cobrament de triennis per part del professorat interí entre 2001 i 2007

STEPV exigeix a l’administració l’abonament d’ofici dels triennis en aquest període

dimarts 14 maig 2013 06:26 h

Darrerament estan apareixent notícies sobre el cobrament dels triennis en el període 2001-2007 del professorat interí.

Des dels Serveis jurídics del Sindicat s’està estudiant la possibilitat de presentar reclamacions per part del personal afectat

En 1999 el Consell d’Europa dictava la DIRECTIVA 1999/70/CE DEL CONSELL de 28 de juny de 1999, en la qual es reconeixia el dret del personal interí a cobrar els sexennis i donava un termini de dos anys perquè els estats l’adaptaren.
Aquesta adaptació no va tindre lloc a l’estat espanyol fins la publicació de l’EBEP (Estatut Bàsic de l’Empleat Públic) el 13 d’abril de 2007, és a dir, sis anys després de finalitzat el termini donat per Europa. Des de 2007 el personal interí pot cobrar triennis, però no es reconeixia aquest dret des del període que va de 2001 (any que donava la Directiva europea per adaptar-s’hi) fins a 2007 (publicació de l’EBEP).
STEPV i Intersindical Valenciana exigeixen la convocatòria de la Mesa General de la Funció Pública perquè l’administració abone d’ofici aquest deute que per dret li correspon al professorat interí.
Des dels Serveis jurídics del Sindicat s’està estudiant, a més, la possibilitat de presentar reclamacions per part del personal afectat. En breu rebreu informació al respecte.

triennis