Mobilitzacions

Presentades les al·legacions contra la cessió de sòl públic per a la construcció d’un CIS a Torrent

La Plataforma per l’ensenyament públic de Torrent reclama mesures per fomentar la xarxa educativa pública.

dijous 06 juny 2013 19:35 h

Dijous passat, 6 de juny, després d’una campanya de recollida de signatures contra la cessió de sòl públic per a la construcció d’un CIS a la ciutat de Torrent, la Plataforma per l’ensenyament públic de Torrent va presentar al·legacions contra aquesta iniciativa a l’Ajuntament, amb el suport de més de 7.000 signatures.

La Plataforma considera que no la creació d’un Centre d’Iniciativa Social (CIS) no és una demanda de la comunitat educativa torrentina, ni respon a les necessitats educatives de Torrent. De fet, en les conclusions de l’Informe d’escolarització del curs 2012/2013 de l’Ajuntament de Torrent, es proposa sol·licitar a la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació començar les obres pendents d’adequació i remodelació dels centres educatius Lope de Vega, Sant Pasqual, La Encarnación, Serra Perenxisa i Tirant lo Blanc, així com la supressió de les aules prefabricades instal·lades en aquestos centres; agilitzar les obres de construcció del nou col·legi núm. 10; la creació de l’Escola Oficial d’Idiomes de Torrent; la construcció d’un centre públic de formació de persones adultes, adequat a la demanda actual, i la creació d’un centre integrat específic de Formació Professional a Torrent, que impartisca tant formació reglada com formació ocupacional.

A més a més, aquesta decisió de cessió de sòl urbà municipal a la Generalitat Valenciana per a la construcció i explotació de centres privats concertats escolars és un exemple de malbaratament de fons públics. La Plataforma per l’Ensenyament Públic de Torrent estima que aquesta cessió suposarà la donació d’un milió d’euros de les arques municipals a una empresa privada perquè puga fer el seu negoci per un període de 75 anys, a més del que coste la urbanització necessària per tal que el terreny adquirisca la condició de solar.

La iniciativa de cedir sòl públic per a la construcció d’un centre privat concertat suposa renunciar a l’escola pública de qualitat com la única que pot garantir la igualtat d’oportunitats entres els ciutadans i ciutadanes i substituir-la per una escola privada concertada, on l’escola pública seria merament subsidiària d’aquesta. Darrere d’aquesta proposta es troba igualment la renúncia de la Conselleria a la construcció de nous centres escolars propis. Una administració no pot deixar les seues obligacions i deixar la responsabilitat de l’educació, de manera exclusiva, a la iniciativa privada.

La Plataforma per l’ensenyament públic de Torrent s’oposa radicalment a la cessió de sòl públic per a la construcció de nous centres privats concertats. El que ha de fer l’Administració és garantir places públiques per a tot l’alumnat des d’infantil fins a la universitat, com a millor manera de garantir l’exercici del dret a l’educació que estiga al servei de les necessitats socials, de la igualtat d’oportunitats i dels valors democràtics, i abandonar la política de retallades i de destrucció dels serveis públics. I el que ha de fer l’Ajuntament de Torrent és respectar i fer complir la demanda del Consell Escolar Municipal de Torrent, que arreplega l’Informe d’escolarització del curs 2012/2013, aprovat al Ple del Consell Escolar Municipal del 21 de novembre de 2012 i ratificat en el Ple de l’Ajuntament del 14 de gener de 2013.

Podeu descarregar-vos la nota de premsa completa de la Plataforma per l’ensenyament públic de Torrent ací.