Universitats públiques

Per la dignitat del professorat associat

A les jornades d’universitat celebrades aquest cap de setmana a Alacant s’ha aprovat una resolució sobre professorat associat.

diumenge 25 març 2018 21:00 h

El Sindicat defensa la millora de les condicions laborals i salarials de totes les treballadores i treballadors, i en especial dels col·lectius més precaritzats. Per això donem suport a les reivindicacions del professorat associat en les universitats públiques valencianes i especialment a la vaga del professorat associat de la Universitat de València. És inadmissible la situació de precarietat en què es troba el col·lectiu per la qual cosa exigim l’obertura de processos de negociació per a donar resposta i solucions reals.

Exigim a la Conselleria d’Educació que atenga les seues responsabilitats en la millora de les condicions laborals i del finançament universitari. Així mateix demanem una negociació àgil i eficaç del Conveni col·lectiu, a fi de donar resposta a la problemàtica de tot el personal laboral de les universitats valencianes.
Exigim al Ministeri d’Educació que actue en l’àmbit de les seues competències per millorar les condicions laborals i socials del professorat associat. Al govern espanyol un finançament suficient per a garantir, entre d’altres serveis públics, l’educació superior. També a la CRUE i les universitats que donen una solució negociada a les reivindicacions del professorat associat.
Finalment, STEPV reafirma el seu compromís de lluita contra la precarietat i la privatització a les universitats de l’estat i considera necessària la unitat i la coordinació per acabar amb la situació actual.
Reivindicacions:

• Una remuneració digna i adequada al nivell de qualificació exigit. Equiparació amb els TEU a temps parcial i la mateixa estructura salarial que la resta del personal.
  • Reconeixement de l’experiència laboral, docent i investigadora, sense cap discriminació en la carrera professional.
  • Creació d’una nova figura contractual: professorat substitut.
  • Revisió de les característiques del contracte temporal perquè tinga una duració mínima de tres anys.
  • Reconeixement de les tasques desenvolupades pel professorat associat dins del seu contracte.
  • Criteris objectius, iguals i públics per a la renovació o no dels contractes, per garantir la igualtat de tractament i la transparència.
  • Creació d’un nombre de places digne per a la promoció del PDI associat a diverses figures contractuals, transitòriament, davant la situació de perversió creada per l’infrafinançament, la taxa de reposició, la utilització com a mà d’obra barata i les polítiques neoliberals, que ha impedit l’accés ordinari a la carrera docent universitària.